نسخه چاپی

نماینده مردم تبریز در مجلس نهم در گفتگو با نما مطرح كرد :

بدعت تازه، دولت یازدهم در تنظیم برنامه توسعه ای كشور

عکس خبري -بدعت تازه، دولت يازدهم در تنظيم برنامه توسعه اي کشور

دولت یازدهم در تاریخ انقلاب اسلامی یك بدعت تازه و جدیدی را بنا گذاشت؛ دولت به جای اینكه برنامه ششم توسعه كشور را ارائه كند، یك لایحه ای آورده كه مشخص نكرده كه این برنامه است و یا چیز دیگر.

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در گفتگو با نما؛ با اشاره به روند اجراییات برنامه های توسعه کشور، اهداف چشم انداز 1404 غیر قابل تحقق دانست و اظهار داشت: مطابق ارزیابی هایی دستگاه های مسئول که به صورت رسمی، در رابطه میزان تحقق اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه اعلام کرده اند، معتقد هستند که25 درصد برنامه اجرایی شده است.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه که چندی پیش توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد،خاطر نشان کرد: متأسفانه این برنامه ای که اخیرا آقایان در دولت، تحت عنوان برنامه ششم به مجلس آورده اند، برنامه نیست؟! لایحه احکام برنامه است.
سعیدی افزود: این بدین معنا است که آقایان در دولت یازدهم به برنامه ای اعتقادی ندارند، چون اگر به برنامه و اجرای آن اعتقاد داشتند، برنامه ای خوبی را تنظیم می کردند و ارائه می دادند؛ معتقدم دولت یازدهم در تاریخ انقلاب اسلامی یک بدعت تازه و جدیدی را بنا گذاشت؛ دولت به جای اینکه برنامه ششم توسعه کشور را ارائه کند، یک لایحه ای آورده که مشخص نکرده که این برنامه است و یا چیز دیگر.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه به نیمه راه چشم انداز 20ساله کشور رسیده ایم؛ متأسفانه باید گفت، با این شرایط و وضعیت و سرعتی که در اجرای برنامه ها داریم، می توان پیش بینی کرد که ما هرگز، به اهداف چشم انداز 1404 نخواهیم رسید .
سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد:علت عدم تحقق برنامه های توسعه ای کشور نظارت درست در اجرای برنامه وعدم اعتقاد به برنامه است. به نظر می رسد اصلا برنامه ای تحت عنوان برنامه ششم نوشته نشده است؛ توصیه می شود اگر برنامه ای نوشته شده به مجلس آورده شود. اگر هم ننوشته اند باید پاسخگو باشند، چرا برنامه ای نوشته نشده است؟! این موضوع را باید در نظر گرفت که دولت هم برنامه و هم بودجه را با تأخیر آوردند! اما با این حال دولت محترم با بدعت جدیدی برنامه ای به مجلس ارائه نداده است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...