نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی:

برخورد سلیقه ای با جناح‌ها؛ نادیده گرفتن حقوق مردم است

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی گفت: متاسفانه یك عده علاقه دارند انتخابات برای یك سلیقه خاص باشد و برای سلیقه دیگر مشكلات و محدودیت‌هایی ایجاد شود. این كار سلیقه‌ای برخورد كردن با جناح‌های كشور و نادیده گرفتن حقوق بخشی از مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی؛ عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به آغاز ایام دهه فجر گفت: شعار اصلی انقلاب استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود. در مورد استقلال در زمان حضرت امام پل‌ها محکم‌تر شد و ما توفیق‌هایی داشتیم اما متاسفانه در دو شعار آزادی و جمهوریت هنوز از برخی مطلوب‌ها تا حدودی فاصله داریم.

او با تاکید بر اینکه امام به وجه جمهوریت نظام عنایت ویژه‌ای داشت، گفت: امام همواره به رای و رضایت مردم توجه زیادی نشان می‌داد. . وقتی رضایت مردم وجود داشته باشد هر مشکلی هم پیش‌ آید با اراده مردم قابل حل است؛ همانطور که در هشت سال دفاع مقدس مردم این را به سرانجام رساندند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: امام فرموده بودند مراقب باشید اگر مردم نقش خود را ایفا کنند و پشت نظام باشند کسی نمی‌تواند صدمه‌ای به آن بزند اما برخی به بهانه‌های متعدد، سلیقه سیاسی خود را در بخش‌های مختلف مدیریت کشور اعمال می‌کنند که عمده آنها ناشی از سلیقه سیاسی عده‌ای بود که نقش مردم را در مدیریت کشور قبول نداشتند.

وی افزود: این عده در زمان حیات امام به دلیل مخالفت‌های ایشان با آنها در انزوا بودند اما الان در پوشش‌های دینی سلایق خود را مطرح و اعمال می‌کنند.در گذشته در بررسی صلاحیت‌ها هیچگاه سلایق سیاسی مطرح نبود.

درایتی با بیان اینکه امام همواره مراقبت‌ می‌کردند که در این حوزه اختلافی ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: متاسفانه یک عده علاقه دارند انتخابات برای یک سلیقه خاص باشد و برای سلیقه دیگر مشکلات و محدودیت‌هایی ایجاد شود. این کار سلیقه‌ای برخورد کردن با جناح‌های کشور و نادیده گرفتن حقوق بخشی از مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برخی رفتارهای سلیقه‌ای باعث شده تا بیت امام نسبت به نقل درست رفتار و گفتار امام عکس‌العمل و واکنش نشان دهند، گفت: متاسفانه این کار برای عده‌ای خوشایند نیست و تنها راهی که این عده یاد گرفته‌اند توهین، تهمت و حذف است و این راه را برای بیت امام نیز پیش گرفته‌اند در حالی که بیت امام دفاع از افکار حضرت امام را وظیفه خود می‌داند اما تندروها حرمت بیت امام و شخصیت‌های نزدیک به امام را نگه نمی‌دارند.

درایتی با بیان اینکه ورود سیدحسن خمینی به عرصه سیاسی کشور برای برخی نگران‌ کننده است، گفت: اصولا عده‌ای به دنبال این هستند که نام و راه امام فراموش شود در حالی که این نظر حاصل نخواهد شد.اینکه سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان رد صلاحیت می‌شود نه تنها علامت سوال جدی ایجاد کرده بلکه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. برداشت عمومی جامعه این است که برخی بخش عمده‌ای از افکار امام را برنمی‌تابند و مطرح بودن بیت امام را به نفع خود نمی‌دانند، برای همین تلاش می‌کنند برای آنها محدودیت‌هایی ایجاد کنند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...