نسخه چاپی

خبرنگاری كه سفیراسراییل را عصبانی كرد

'ژان متلر' خبرنگار سوییسی با طرح سوالات چالشی از سفیر جدید رژیم صهیونیستی دربرن وتاكید بر اینكه اسراییل 'اشغالگر' است، وی را عصبانی كرد.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، چالش خبرنگارروزنامه سوییسی 'برنر تسایتونگ' با'ایگال كاسپی' سفیر اسراییل درسوییس از همان ابتدای مصاحبه آغاز شد.

'ژان متلر' در ابتدای مصاحبه ضمن انتقاد از برخورد مسوولان امنیتی سفارت اسراییل در برن با خبرنگاران از این سفیر تازه كار پرسید: برای اینكه بتوان با شما مصاحبه كرد باید از موانع امنیتی بسیار ودشواری عبور كرد، آیا این تدابیر ضرورت دارد؟

سفیر اسراییل درپاسخ به این سوال خبرنگار سوییسی گفت: شرایطی برای حفاظت ویژه از سفارت اسراییل نه فقط در سوییس بلكه در سراسر جهان وجود دارد. ما در زمینه امنیت خود شوخی نمی كنیم.

خبرنگار سوییسی باز پرسید: آیا اسراییلی ها در سوییس در خطر قرار دارند؟

سفیر اسراییل پاسخ داد: تا آنجایی كه من آگاهی دارم، خیر. با این وجود ما باید محتاط باشیم.

خبرنگار سوییسی باز هم پرسید: شما دراسراییل متولد شده اید ، خدمت نظام وظیفه انجام داده اید واز سال 1977 نیز وارد كار شده اید، این احتیاط كاری ها چه معنایی دارد؟

سفیر جدید اسراییل در برن اینگونه پاسخ داد: بعنوان یك اسراییلی، زندگی در سایه كنترل، عادی است. ما حتی در اسراییل اگر بخواهیم به سینما ویا رستوران برویم باید دركنار درب ورودی محتویات كیف و یا جیب های خود رانشان دهیم بنابراین ما به اینگونه زندگی عادت كرده ایم.

خبرنگار سوییسی در ادامه پرسید: چه موضوعاتی وجود دارند كه سوییس و اسراییل درباره آنها اتفاق نظر ندارند؟

سفیر اسراییل پاسخ داد: این موضوع در زمینه فرآیند صلح است. البته اسراییل روابط خود با سوییس را در ارتباط با اختلاف نظرها ارزیابی نمی كند.

خبرنگار سوییسی در ادامه سوالی را مطرح كرد كه سفیر اسراییل را به شدت عصبانی كرد و وی ترجیح داد كه به این سوال پاسخ ندهد.

خبرنگار 'برنر تسایتونگ' پرسید: اسرائیل بعنوان قدرت اشغالگر به حساب آورده می شود كه سرزمین های اشغالی را بطورغیر قانونی بعنوان محل زندگی برای اسراییلی ها مورد استفاده قرار می دهد. آیا این درست است؟

فرار سفیر تازه كار اسراییلی از پاسخ به این پرسش، موجب نشد كه خبرنگار سوییسی از سوالات چالشی خود دست بردارد.

او پرسید: بسیاری این موضوع را درك نمی كنند كه چرا اسراییل از این سرزمین ها عقب نشینی نمی كند؟

سفیر اسراییل كه هر لحظه از سوالات این خبرنگار عصبانی تر می شد در پاسخ به نحوی خبرنگار سوییسی را یهود ستیز خواند وگفت: این افكار برای من بعنوان رفتن به سوی یهود ستیزی است.این انتقادات بی اساس است.

خبرنگار سوییسی نیز در جواب به سفیر اسراییل گفت: پس اجازه انتقاد به اسراییل وجود ندارد؟!

سفیر اسراییل درپاسخ گفت: وقتی انتقاد در این راستا باشد كه اسراییل را تضعیف كند من با آن مشكل دارم.

خبرنگار سوییسی باز پرسید: فروشگاه میگرو سوییس می خواهد از این پس كالاهایی كه در سرزمین های اشغالی توسط اسراییلی ها تولید می شود تحریم كند، واكنش شما چیست؟

سفیر در پاسخ گفت :مهاجرین یهودی را تحریم كردن راه بدی است. فراخوانها برای تحریم نتیجه معكوس می تواند دربر داشته باشد.

خبرنگار سوییسی در خصوص هسته ای شدن ایران سوال كرد كه سفیر اسراییل در پاسخ گفت: ایران هسته ای كه بتواند كنترل خلیج فارس را در اختیار داشته باشد می تواند قیمت نفت را هم تعیین كند و این برای غرب هم قابل تحمل نیست.

خبرنگار روزنامه سوییسی 'برنر تسایتونگ' مصاحبه خود را با این سوال از سفیر اسراییل به پایان برد كه 'آیا اسراییل خود بمب اتمی دارد؟' وسفیر تازه كار نیز این سوال را بی پاسخ گذاشت.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...