نسخه چاپی

مذاكرات صلح سوریه در ژنو متوقف شد

نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام كرد كه مذاكرات ژنو در مورد سوریه تا ۲۵ ماه میلادی جاری(6 اسفند) به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش نما به نقل از المیادین، استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که از کشورهای حامی گفتگوهای سوریه دعوت خواهد کرد که در نشستی فوری مشکلات موجود را حل کنند. دی‌میستورا تاکید کرد: نیاز داریم تمامی گروه ها تلاش کنند و در حال حاضر آمادگی مذاکره برای مذاکره را نداریم.

نماینده سازمان ملل گفت که قبل از شروع دور جدید مذاکرات در ژنو به شورای امنیت مراجعه خواهد کرد.

دی میستورا ۱۳ بهمن در گفت‌وگو با تلویزیون سوئیس عنوان کرده بود احتمال فروپاشی کامل مذاکرات همواره وجود دارد ولی اگر این بار نشست ژنو درباره سوریه شکست بخورد دیگر هرگز امیدی وجود نخواهد داشت. وی بر تلاش خود برای تضمین موفقیت نشست ژنو ۳ تأکید کرد و گفت: پایان درگیری و بحران در سوریه به نفع واشنگتن و مسکو است.

گفتنی است این خبر در حالی اعلام شده که امروز خبرگزاری ها از پیروزی بزرگ ارتش سوریه خبر داده بودند. ارتش سوریه امروز توانست محاصره سه‌‌ساله نبل و الزهرا، دو روستای شیعه‌نشین توسط شورشیان را بشکند و آخرین راه تدارکاتی مخالفان در شمال حلب و در مرز با ترکیه را تحت کنترل خود درآورد.

ساکنان نبل و الزهرا نزدیک چهار سال کامل را در محاصره مطلق و فقر و گرسنگی گذرانده‌اند، اما از مقاومت قهرمانانه خود در برابر تروریست‌ها دست برنداشتند.

مذاکرات صلح سوریه زیر نظر سازمان ملل، در حالی از جمعه ۲۹ ژانویه ( ۹ بهمن) در سوئیس آغاز شد که از همان ابتدا انتظار نتیجه خارق العاده ای از آن پیش بینی نمی شد. نشستی که بدلیل اختلافات عربستان، ترکیه و روسیه درباره ترکیب گروه های شرکت کننده در مذاکرات با چند روز تاخیر شروع شده بود.

۱۳۹۴/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...