نسخه چاپی

تایمز: زندان‌های مصر بدتر از دوره مبارك است

روزنامه تایمز چاپ انگلیس نوشت كه اوضاع زندانهای مصر در سایه حكومت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور كنونی مصر بدتر از دوره حسنی مبارك رئیس جمهور مخلوع این كشور است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه تایمز امروز پنجشنبه به بررسی وضعیت زندانهای مصر پرداخت و به نقل از یک گزارش سازمان های حقوق بشری نوشت: شکنجه مخالفان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر شامل به صلیب کشیدن مصنوعی و شوک الکتریکی در آب است.

این گزارش وضعیت زندانهای مصر را امروز بعد از دوران حسنی مبارک دانست که در سال 2011 میلادی سرنگون شد.

تایمز مصاحبه سازمان "ریبریف" با ابارهیم حلاوه دانشجوی ایرلندی را نقل کرد که از سال 2013 میلادی در زندان به سرمی برد. این دانشجو "اوضاع زندان وادی النطروف و انواع عذابی که مخالفان نظام در آن می کشند، توصیف می کند.

حلاوه گفت که وی به همراه زندانیان دیگر در معرض ضرب و جرح و شکنجه مداوم قرار داشته است و مسئولان زندان او را مجبور کرده اند که برای دریافت پروتئین، کرم بخورد.

وی افزود که در معرض تعرض جنسی و ضرب و جرح با زنجیرهای آهنی قرار داشته است.

روزنامه تایمز نوشت: "السیسی که قدرت را در کودتای نظامی سال 2013 میلادی قبضه کرد، حمله سرکوبگرانه شدیدی را به راه انداخت و دهها هزار نفری را که مخالف می دانست، بازداشت و صدها نفر از آنها را به قتل رساند".

برپایه این گزارش، شمار زندانیان در زندانهای اعلام شده مصر مشخص نیست اما وزارت خارجه آمریکا در سال 2013 میلادی آنها را 62 هزار زندانی اعلام کرد و گمان می رود که تعداد آنها امروز بسیار بیشتر باشند زیرا به گفته زندانیان سابق و خانواده های آنها، دولت مصر به نگهداری زندانیان در زندانهای سری روی آورده است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...