نسخه چاپی

وزیر بهداشت در دومین همایش ملی مدیریت جهادی؛

مدیران جهادی شیفته خدمت هستند نه قدرت

وزیر بهداشت مدیران جهادی را افرادی دانست كه برای شریف ترین مردم دنیا و در راستای اهداف بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدا و همچنین منویات مقام معظم رهبری، تلاش كرده اند.

به گزارش نما به نقل از برنا، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در دومین همایش ملی مدیریت جهادی که در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: مدیران جهادی نه شیفته قدرت بلکه شیفته خدمت هستند و جوانی و زندگی خود را صرف آبادانی و ساخت کشور کرده اند و در جهت ارتقای رضایت مردم بدون داشتن هیچ گونه توقع و منتی و با نهایت توانی که خداوند به هر بنده ای عطا کرده، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده اند.

وزیر بهداشت گفت: تجربه مدیریت جهادی در عمل را فرزندان انقلاب که در عرصه های مختلف از مقام معظم رهبری گرفته تا روسای قوای سه گانه، مدیران ارشد نظام و مردم گمنام، موفق به حفظ انقلاب اسلامی شده اند را به فراخور اعتقادات خود داشته اند.

هاشمی از اخلاص به عنوان خمیر مایه اصلی مدیریت جهادی یاد کرد و گفت: اگر اخلاص وجود نداشته باشد، مدیریت نیز جهادی نیست و امروز کار جهادی بدون علم و دانش، استفاده از تجربیات جهانی و احترام به قانون پذیرفتنی نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به تجربه خود از دوران جهاد سازندگی در سال 58 و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در آن دوره، ما جوانانی بودیم که آرزوهای بزرگی داشتیم و تصور می کردیم که باید همه چیز را در داخل کشور بسازیم و در عین حال هنوز یکسالی نگذشته بود، فکر می کردیم باید تمام جهان را بسازیم زیرا در این تصور بودیم که محصولات ما باید به تمام دنیا صادر شود و خوشبختانه همان جوانان امروز به مدیران برومند و جهادی کشور تبدیل شده اند و البته این فرهنگ تسری پیدا کرد به گونه که در کشور های علاقه مند به مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، رفتارهای جهادی گذشته ما را دارند و آنها در مسیر تکامل قرار دارند.

هاشمی با بیان اینکه مدیر جهادی، فردی است که خود را وقف مردم کرده است، افزود: مدیر جهادی با علم و دانش بیگانه نیست و ضمن احترام به قانون، با اخلاص به مردم خدمت می کند و اگر موقعیتی از نظر اجتماعی پیدا کرده، آن را مربوط به مردم می داند و به این موقعیت و یا قدرت به چشم بیت المال می نگرد و طبیعی است از آنچه به عنوان سرمایه ملی مانند مال، اموال و امکانات در اختیار وی قرار می گیرد، متعهد است که برای خود، خانواده و آشنایان هزینه نکند و به شدت برای رعایت مراقبت از بیت المال، همت دارد.

وزیر بهداشت از سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان نمونه ای کامل از مدیریت جهادی در کشور یاد کرد و افزود: سازندگی به تنهایی مهم نیست بلکه افرادی که در نقاط مختلف به عنوان سربازان گمنام در حال خدمت به کشور و انقلاب هستند و دیده نمی شوند، جهادی تر هستند.

هاشمی تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات و گرفتاری های که بخشی از آن خود ساخته و بخشی از آن را برای ما به وجود آورده اند امکان ندارد بدون داشتن روحیه جهادی بتوانیم به رشد اقتصادی مورد انتظار برسیم و باید از فرصتی بزرگی که خداوند در اختیار نسل ما قرار داده، نهایت استفاده را کرد.

وزیر بهداشت افزود: اگر ژن ایرانی را در طول تاریخ با کشورهای اروپایی و آسیایی مقایسه کنید در می یابید که جایگاه این ملت بسیار رفیع تر از جایگاهی است که در حال حاضر در حوزه علم و فناوری قرار داریم و میتوانیم به آن جایگاه رفیع دست یابیم مشروط به اینکه اسیر شرایط بوروکراتیک نشویم.

هاشمی روحیه جهادی را خستگی ناپذیر دانست و گفت: روحیه جهادی هر غیر ممکنی را به ممکن تبدیل می کند به عنوان نمونه پیروی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، غیر قابل باور بود. بنابراین پیروزی در همه امور در سایه اتحاد و همدلی میسر می شود و پیروزی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که همانند یک معجزه بود، در سایه اخلاص و اتحاد محقق شد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر احترام همه افراد به قانون، اظهار داشت: تبعیت از قانون می تواند ما را متحد می کند کند و ضروری است تا تفسیر و تعبیر های سلیقه ای نکنیم و امیدوارم که از منیت ها، خودخواهی ها و قدرت طلبی ها که آفت و در نقطه تقابل مدیریت جهادی است، پرهیز کنیم.

۱۳۹۴/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...