نسخه چاپی

نشستن طولانی مدت باعث ایجاد دیابت می شود

تحقیقی جدید نشان می دهد هر یك ساعت نشستن با افزایش ۲۲ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

به گزارش نما به نقل از مهر، تحقیقی جدید نشان می دهد هر یک ساعت نشستن با افزایش ۲۲ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

مطالعه محققان دانشگاه ماستریت هلند نشان می دهد که نشستن های طولانی مدت، حتی اگر اهل ورزش هم باشید، موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع۲ می شود.

به گفته محققان، هر یک ساعت حالت بی تحرک، چه در حالت کار با کامپیوتر یا لم دادن بر روی مبل، موجب افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ تا ۲۲ درصد می شود.

جولیان وندربرگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم افراد مبتلا به دیابت نسبت به افراد سالم مدت زمان بیشتری می نشینند که این مدت زمان در حدود ۲۶ دقیقه است.»

وی در ادامه می افزاید: «این یافته ها مستقل از هر نوع ورزش با شدت بالا، نظیر دویدن یا شنا کردن است. همه ما از اهمیت فعالیت فیزیکی مطلع هستیم، اما حال می دانیم که چقدر نشستن و بی تحرک بودن خطرناک است. هر چقدر مدت زمان نشستن تان بیشتر باشد، احتمال ابتلا به دیابت افزایش می یابد و این موضوع بدون در نظر گرفتن میزان ورزش شما خواهد بود.»

دیابت به معنای بالا بودن میزان قند خون بیش از حد نرمال است. در صورت عدم درمان، می تواند منجر به بیماری کلیوی یا قلبی، کوری و قطع عضو شود.

۱۳۹۴/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...