نسخه چاپی

سردار نقدی در مشهد:

منطق و فلسفه انقلاب سازش با آمریكا نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: متأسفانه عده‌ای می‌خواهند پیروزی‌های انقلاب را به سازش با آمریكا ربط دهند.

به گزارش نما به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در همایش بصیرتی ارکان حلقه‌های صالحین در حسینیه امام خمینی(ره) در مشهد با طرح این پرسش که 22 بهمن چگونه اتفاق افتاد، اظهار کرد: در ظاهر 21 بهمن امام فرمودند مردم به خیابان‌ها بیایند و باآنکه ارتش حکومت‌نظامی اعلام کرده بود مردم در ساعت 4 و نیم بعدازظهر به خیابان‌ها آمده و همین مسئله منشأ گرفتن پادگان‌ها شد، اما در باطن این حرکت، حرکتی مردمی علیه کودتای آمریکا بود.

وی بابیان اینکه آمریکا از کودتای 28 مرداد در ایران حکومت می‌کرد و نه شاه، ادامه داد: وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت کشور و سایر وزارتخانه‌ها زیر نظر آمریکا بود و تمام تصمیمات را مستشاران آمریکایی می‌گرفتند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حرکت مردم که منجر به 22 بهمن شد درواقع حرکتی مردمی علیه کودتای آمریکایی بود، بیان کرد: این حرکت عظیم مردمی در حمایت از ولایت شکل گرفت.

نقدی ادامه داد: آمریکایی که از شاه حمایت می‌کرد از همان روز اول انقلاب به‌صورت جدی در تلاش بود با انقلابیون مبارزه کند و انقلاب را از پای درآورد.

وی اضافه کرد: بر اساس اسناد لانه جاسوسی آمریکا گروه‌های تروریستی را به جان ملت ایران انداخت و نتیجه این جنایات 17 هزار شهید ترور در کشور بود اما بازهم توطئه‌های آمریکا به‌جایی نرسید و شکست خورد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین فرانسه، آمریکا و انگلیس را پایگاه‌های تروریست‌ها خواند و افزود: بعد از ترورهای ناکام، جنگ با عراق را به ما تحمیل کردند که امام راحل در 31 شهریور دو پیام داد، یکی صبح قبل از جنگ و یکی عصر پس از شروع جنگ و در هردوی پیام‌ها فرمودند صدام به دستور آمریکا به ملت ما حمله کرده است.

وی ادامه داد: صدام می‌ترسید آمریکا پشتش را خالی کند برای همین به ایران حمله کرد اما این دستور آمریکا به صدام را کسی نمی‌دانست زیرا آمریکا و عراق با یکدیگر رابطه نداشتند ولی سند این دستور ماه‌ها بعد فاش شد.

نقدی خاطرنشان کرد: پس از جنگ آمریکا فتنه 78 را به راه انداخت و پس‌ازآنکه فتنه گران شکست خوردند به فتنه 88 روی آورد که در این رابطه می‌توان گفت بیانیه‌ها، مواضع و همچنین راه‌اندازی فیس‌بوک و توئیتر و رسانه‌های آمریکایی از این زمان آغاز شد و آنان برای جبران فتنه 78 به این رسانه‌ها و شبکه‌ها روی آوردند اما مردم با بیداری خود و با قیام 9 دی این فتنه را نیز خنثی کردند.

وی یادآور شد: پس از جنگ و فتنه‌ها آمریکا به دنبال تحریم علیه ایران بود، زیرا گمان می‌کرد اگر اقتصاد ایران را فلج کند مردم علیه نظام به خیابان می‌آیند و ظرف چند ماه می‌توانند ایران را به‌زانو دربیاورند اما رئیس‌جمهور آمریکا 17 فروردین 94 در جمع خبرنگاران گفت تحریم‌های ایران به نتیجه نمی‌رسد و نمی‌توان راه را بر مردم ایران بست بنابراین ما باید مذاکره کنیم، وزیر امور خارجه آمریکا هم اعلام کرده بود ما مجبور بودیم مذاکره کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به خطر نفوذ اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند خطر نفوذ یعنی مذاکره با آمریکا و فرمودند نفوذ به دو صورت فردی و جریانی است؛ نفوذ فردی همانند مسئله جیسون رضاییان است که به‌ظاهر خبرنگار واشنگتن‌پست است اما وقتی او را دستگیر می‌کنند رئیس‌جمهور آمریکا خبرنگاران را جمع می‌کند و می‌گوید در ایران آزادی بیان نیست.

وی متذکر شد: آقای ظاهراً خبرنگار و به‌اصطلاح آزادی‌خواه آمریکا از کنج خانه مسئولان ما خبر دارد و حتی نحوه غذا خوردن آنان را می‌داند و به همین دلیل آمریکا حاضر شد به خاطر او تحریم‌های بانک سپه را بردارد و مقادیر زیادی از پول‌های بلوکه‌شده ایران را آزاد کند.

وی بیان کرد: مسئولین ما هم که قسم‌خورده‌اند مدافع حقوق ملت و قانون اساسی باشند هیچ کاری در دفاع از ایران نکردند.

نقدی افزود: نفوذ جریانی می‌خواهد کاری کند ما در پناه آمریکا که خود را کدخدا می‌داند زندگی بانشاطی داشته باشیم و یکی از القائاتشان این است که آمریکا خوب شده و این آمریکا آن آمریکایی نیست که امام از آن صحبت می‌کرد.

وی بابیان اینکه امام صد لقب به آمریکا داده‌اند خاطرنشان کرد: شرور، ابر جنایت‌کار و تروریست به ذات از القاب امام برای رژیم جنایتکار آمریکا است.

وی اظهار داشت: یکی از القائات نفوذ جریانی این است که می‌گوید لازمه پیشرفت، سازش با آمریکا بوده و پیشرفت تنها درگرو رابطه با آمریکا است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اکثریت مردم در زمان شاه بی‌سواد مطلق بودند متذکر شد: بی‌سوادی دستاورد 50 ساله رابطه با ما آمریکا بود، به‌طوری‌که در آن سال‌ها در مشهد و تهران و شهرهایی که پزشک نبود، پزشکان بنگلادشی و هندی مردم را معاینه می‌کردند.

وی بیان کرد: اگر دوستی با آمریکا موجب پیشرفت است ما باید در همان 50 سال که با آمریکا دوست بودیم پیشرفت می‌کردیم و همچنین اگر دوستی با آمریکا موجب پیشرفت است باید پرسید چرا دوستان آمریکا حالشان بد و یکی از یکی بدبخت‌تر هستند اما ما که با آمریکا سازش نکردیم پیشرفت‌های فراوان داشتیم.

نقدی خاطرنشان کرد: نفوذ جریانی می‌خواهد بگوید زندگی خوب و راحت تنها با سبک زندگی غربی حاصل می‌شود و اقتصاد و رفاه درگرو رابطه با آمریکا است.

وی با تأکید بر اینکه منطق و فلسفه انقلاب سازش با آمریکا نیست، متذکر شد: متأسفانه عده‌ای می‌خواهند پیروزی‌های انقلاب را به سازش با آمریکا ربط دهند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد آمریکا از شیخ زکزاکی و هزاران پیرو او که در راهپیمایی نیجریه شرکت کردند می‌ترسد و از جریان عظیم انقلاب وحشت‌زده است منتها می‌خواهد ما را از درون استحاله کند.

وی یکی از نفوذ گاه‌های مهم دشمن را مجلس دانست و تأکید کرد: نمایندگانی که به آمریکا خوش‌بین هستند اگر به مجلس راه پیدا کنند کار ملت ایران ساخته است.

نقدی با تأکید بر اینکه نماینده باید نفوذناپذیر باشد، گفت: آمریکا به این مجلس و انتخابات پیش رو چشم دوخته است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...