نسخه چاپی

مردم باید كاندیدای خود را با بصیرت انتخاب كنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: همه كسانی كه به میدان رقابت انتخابات آمده‌اند بدانند كه اگر نتوانند به شعارهای خود عمل كنند در حق این مردم ظلم كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، منطقه همدان، آیت‌الله «غیاث‌الدین طه محمدی» 16 بهمن در مراسم عبادی سیاسی عبادی نماز جمعه شهر همدان، تصریح کرد: یک نماینده شجاع و صالح باید مصلحت این کشور را با هیچ چیز عوض نکند و مانند نماینده‌هایی نباشند که اینقدر پای برگه‌ها را امضا کرده و باج دادند و مصالح این ملت را به خطر انداختند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید تا مرحله آخر تحقیق کرده و کاندیدای خود را با بصیرت انتخاب کنند و هم‌اکنون فضای خوبی نیست.

وی با تأکید بر این‌که کاندیداها به هیچ عنوان نباید فضای انتخاباتی را تیره و تار کنند، اظهار کرد: همه کاندیداها باید به مردم فرصت دستیابی به حقیقت را داده، تا با شناخت کامل به کاندیدای اصلح رأی بدهند و با توجه به اینکه در حال و هوای انتخابات، عده‌ای برای رقابت به میدان آمده‌اند اما باید این موضوع را در نظر گرفت که برای داشتن یک مجلس پاک و سالم باید توانمندترین‌ها و دانشمندترین‌ها به مجلس بروند.

محمدی اظهار کرد: نمایندگان بدانند که چه چیزی را برای این مردم تبلیغ می‌کنند و چه به خورد این ملت می‌دهند، چون همه این نمایندگان باید در راستای دفاع از خون این شهیدان باید وارد میدان شوند.

وی با بیان این‌که دوره انتخابات لغزشگاه عجیبی است، افزود: بسیاری از افراد به خاطر این موضوع زمین خوردند و بسیاری نیز به زمین خواهند خورد.

وی یادآور شد: اگر کاندیداها تنها به‌دنبال تعصبات جناحی و فکری باشند در صورت راه یافتن به مجلس نمی‌توان یک مجلس کارآمد داشت بلکه این می‌تواند موجب به خطر افتادن مصلحت کشور شود.

وی افزود: کاندیداها برای انتخابات وقت گذاشته، پول هزینه می‌کنند و وقت مردم را می‌گیرند، چه بسا با این کارها خط انحرافی به مردم داده آن‌گاه روز قیامت در محضر خداوند باید پاسخگو باشند.

محمدی اظهار کرد: افردی که مسئولیت قبول می‌کنند در برابر زندگی همه این مردم مسئول هستند، چون در احادیث آمده است که قاضی در روز قیامت آرزو می‌کند که ای کاش در دنیا برای یک خرما نیز قضاوت نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: خیلی از افراد روز قیامت به‌علت سخت شدن قضاوت در حقشان می‌گویند که ای کاش در دنیا مسئولیتی بر گردنشان نبود به همین علت افرادی که برای مدیریت به میدان می‌آیند باید توانمندی لازم را داشته باشند.

محمدی در ادامه اظهار کرد: یک مدیر لایق اصل را رها نکرده و به حاشیه نمی‌پردازد. ما در تمام میدان‌ها نیازمند مدیری همچون مالک اشتر هستیم پس کاندیداها ببینند در عرصه مدیریتی خود چقدر مالک گونه عمل کرده‌اند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: امروزه در بعضی از مواقع بر سر یک پست می‌جنگیم و یکدیگر را تخریب می‌کنیم و برخی مواقع برای رسیدن به یک پست همدیگر را پس می‌زنیم که متأسفانه این فضا، فضای چرکینی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به وظایف کاندیداها، افزود:از وظایف شرعی کاندیداها این است که اگر متوجه شدند کسی توانمندی و قدرت خدمتگزاری بیشتری دارد به نفع آن فرد کنار بروند.

محمدی خطاب به افرادی که صلاحیت آن‌ها تائید نشده است، گفت: این افراد به هیچ عنوان نباید جوسازی کرده، چون ممکن است یک اشتباه انجام شده باشد که در صورت اشتباه بودن قابل اصلاح است.

وی با اشاره به رحلت حاج شیخ علی ثابتی همدانی، یادآور شد: این عالم یکی از علمای بزرگوار همدان در حوزه مقدس قم بودند که متاسفانه دیروز دار فانی را وداع کردند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...