نسخه چاپی

فدراسیون حق دخالت در قرارداد باشگاه‌ها را ندارد

رئیس كمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون حق دخالت در انعقاد قرارداد بازیكنان با باشگاه‌ها را ندارد و كسی هم حق انتشار مبلغ قرارداد را ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، هوشنگ نصیرزاده شامگاه جمعه در کارگاه آموزشی مدیریت فوتبال و مبانی اداره باشگاه‌ها در شهر سرعین اظهار کرد: کنفدراسیون آسیا بعد از هر بازی خود را موظف به ابلاغ کارت‌‌های زرد و قرمز تیم‌ها می‌کند تا آنها به صورت شفاف و روشن از وضعیت بازیکنانشان با خبر باشند.

وی گفت: با اخراج مربی از کنار زمین مربی باید در جایگاه تماشاگران قرار گیرد و از این محل می‌تواند تذکر لازم و هدایت تیم را بر عهده بگیرد اما در بازی بعد حضورش در رختکن امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در آیین‌نامه انضباطی که سه سالی است اجرا می‌شود به عنوان تنبیه فعالیت‌های اجتماعی نیز برای بازیکن و مربی خاطی پیش‌بینی کرده است، گفت: به راحتی می‌توان مربی و بازیکن خاطی را مجبور به آموزش تیم‌ها و بازیکنان پایه کرد که این خود بهترین محرومیت برای او محسوب می‌شود.

نصیرزاده با بیان اینکه در بازی سه بر صفر اعلام شده در مسابقات گل‌های مجازی به نام کسی حساب نمی‌شود ولی در جدول این گل‌ها محاسبه می‌شود، افزود: در آیین‌نامه جدید کمیته انضباطی حق دخالت در مسائل داوری را ندارد اما در تصمیمات کمیته انضباطی داوران می‌توانند دخالت کنند.

وی به مقاومت‌های انجام شده در برابر تغییرات در بخش‌های فدراسیون فوتبال اشاره کرد و یادآور شد: برخی از افراد پشت میزنشین، افراد نابلد به مقررات بین‌المللی هستند که مدام به اظهارات و دانسته‌های خود تاکید دارند.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون و هیئت‌های استان‌ها حق دخالت در نقل و انتقال بازیکنان و قراردادها را ندارند، افزود: هیچ باشگاهی حق ندارد در فرم قرارداد خود از عنوان فدراسیون و هیئت فوتبال استفاده کند بلکه این قرارداد باید با یک فرم مشخص به امضاء برسد و بنده تاکید می‌کنم بدون دخالت فدراسیون و هیئت‌ها باید اجازه دهیم تا خود باشگاه‌ها در این زمینه ورود پیدا کنند که البته این موضوع در لیگ برتر و لیگ یک ایران جا افتاده اما همچنان در لیگ‌های پایین‌تر مشکلات و موانع را به وجود آورده است.

نصیرزاده ایرادات فیفا را به برخی از موارد اساسنامه فوتبال ایران در تدوین آیین‌نامه‌های جدید و دخالت دادن آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و ... در حوزه فوتبال بیان کرد: یکی از ایرادات فیفا به قوانین و مقررات ما انتشار مبلغ قرارداد در برخی از سایت‌ها و دخالت فدراسیون و هیئت‌‌ها است که به هیچ‌وجه این نهادها حق دخالت در این موضوعات و مسائل را ندارند.

خالکوبی بازیکنان فوتبال ممنوع است

وی گفت: فیفا به خاطر تبلیغ و توسعه مسائل فرهنگی و اخلاقی ممنوعیت خالکوبی در فوتبال ایران را قبول کرده و مباحث مطرح شده در مورد حضور وزیر در مجمع عمومی با تاکید و اصرار ما مورد پذیرش فیفا قرار گرفته است.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال حضور بانوان را در مجموعه فوتبال و مجامع عمومی به عنوان قشر تاثیرگذار یادآور شد و افزود: ما فیفا را مجاب کردیم که ایران به مانند عربستان نیست که زنانش محروم از مشارکت و حضور اجتماعی باشند.

نصیرزاده از راه‌اندازی کمیته استیناف در هیئت‌های استان‌ها خبر داد و گفت: استیناف حق تشدید آرا را ندارد ولی می‌تواند عنوان تخلف را تغییر بدهد.

وی با بیان اینکه نباید در مجموعه کمیته انضباطی افراد از نقاط مختلف احراز شوند و هزینه‌ای به آنها تحمیل شود، افزود: آرای تک امضا نیز قابل قبول نیست بلکه باید سه امضا در این آرا مدنظر باشد.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال با بیان به هیچ‌وجه هیچ کس حق اعتراض به تصمیمات فنی داور را ندارد و اعتراض به داوری جرایمی را به دنبال دارد افزود: اگر فردی این اعتراض‌ها را علنی کند تا یک ماه و حتی در صورت تشدید این مسائل تا دو ماه در کنار پرداخت جرایم محکوم می‌شود.

نصیرزاده با بیان اینکه بعد از انجام بازی اعتراض بی‌معنا است و ما چیزی به نام گزارش از سال 92 نداریم، ادامه داد: اگر تیم‌های ورزشی اعتراضی به مسائل و موضوعات مختلف داشته باشند فرصت دارند دو ساعت قبل از بازی اعتراض خود را اعلام کنند وگرنه به هیچ‌وجه بعد از بازی اعتراض قابل قبول نیست.

مدرس بین‌المللی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر تیمی با انگیزه اعتراض به داوری از بازی بیرون بکشد تا 10 میلیون تومان جریمه نقدی می‌شود و گفتار تحقیرآمیز با عناوین توهین به زبان، نژاد، مذهب، قوم، قبیله، رنگ، اصالت و معلولیت در کنار پرداخت جریمه نقدی تا پنج جلسه محرومیت را به همراه دارد.

نصیرزاده با بیان اینکه 95 درصد در کشورمان اعلام نتیجه سه بر صفر جمع شده و این شرایط به حداقل رسیده است، گفت: جلب در فوتبال محلی از اغراق ندارد بلکه مدارک و مستندات در این زمینه باید در محل رسیدگی دیگر مورد توجه قرار گیرد.

وجود 20 آزمایشگاه دوپینگ در دنیا

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال ادامه داد: فیفا در ارتباط با دوپینگ با 20 آزمایشگاه در دنیا در ارتباط است و آزمایشات دوپینگ ایران با انعقاد قرارداد به کلن آلمان می‌رود تا با شماره‌گذاری بدون اینکه نام افراد مشخص باشد این آزمایش‌ها انجام شود.

نصیرزاده با بیان اینکه در کنار اطلاع فدراسیون هر کشور فیفا نیز از وضعیت نتایج دوپینگ اطلاع پیدا می‌کند، افزود: اصرار فیفا بر برخود جدی با تبانی در مسیر توسعه فوتبال است.

وی به صراحت گفت: تهییج و ترغیب بازیکنان برای انجام یک بازی قدرتمندانه نمی‌تواند مصداقی از تبانی باشد به طوری که حتی اگر در این ماجرا پولی نیز به بازیکنان پرداخت شده باشد اثبات آن سخت است.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه رئیس کمیته برگزاری مسابقات با توجه به شرایط بازی تعیین تکلیف نهایی را انجام می‌دهد، افزود: کمیته انضباطی حق صدور آرا در مورد تعویق بازی به دلیل بارش برف، قطع برق، دیر آمدن یا زود آمدن تیم‌ها را ندارد.

شکل‌گیری کمیته وضعیت بازیکنان در فدراسیون فوتبال

وی حق واگذاری باشگاه‌ها را با ورزش و جوانان دانست و افزود: هیئت فوتبال حق دخالت در این زمینه را ندارد و بر همین اساس کمیته وضعیت بازیکنان در فدراسیون فوتبال شکل گرفته تا به قراردادها و تعهدات رسیدگی کند.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال با یادآوری اینکه هرگونه اعتراض قبل از انجام بازی انجام می‌شود و اعتراض در وسط بازی قابل قبول نیست ادامه داد: برای بازی دادن نوجوانان و جوانان نیز رضایت کتبی بدون حضور در دفترخانه می‌تواند حرکت معقول و منطقی به حساب آید.

نصیرزاده قدردانی از تلاش رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل که جزو پنج رئیس فعال فوتبال کشور است و در موضوعات و مسائل آیین‌نامه‌ای نیز ورود خوبی دارد ، تصریح کرد: آیین‌نامه جدید شهرستان‌ها در فدراسیون فوتبال در حال تهیه است.

وی عصر معاصر را عصر دانایی و توانمندی علمی و افزایش اطلاعات صاحبان باشگاه‌ها و خانواده فوتبال اعلام کرد و افزود: توسعه فوتبال اساس حرکت فیفا است.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد مسائل و موضوعات مطرح شده در نقل و انتقال بازیکنان گفت: در بحث نقل و انتقالات باید بدانیم که ما دو نوع بازیکن آماتور و حرفه‌ای داریم به طوری که بازیکن آماتور به اندازه مخارج معیشت خود پول می‌گیرد اما حرفه‌ای‌ها بالاتر از نیازشان حقوق می‌گیرند.

نصیرزاده با انتقاد از کسانی که با عناوین قرارداد تیم‌های پایه را به برده‌داری نوین می‌کشند و قصد سوءاستفاده از ظرفیت این بازیکنان توانمند را دارند بیان کرد: همان طوری که در فوتبال دیگر گزارشی وجود ندارد رضایت‌نامه نیز بی‌معنا است.

مدرس بین‌اللملی فوتبال ایران با یادآوری اینکه از سال 92 به جای رضایت‌نامه و تسویه حساب فسخ قرارداد کافی است، گفت: لازم نیست هیئت‌ها استان‌ها از یک بازیکن تسویه حساب و رضایت‌نامه بخواهند چرا که با اتمام قرارداد آن بازیکن آزاد است و می‌تواند به هر تیمی که بخواهد انتقال داده شود.

نصیرزاده انتقال قرضی را مخصوص بازیکنان حرفه‌ای دانست و گفت: در آیین نامه جدید دلالی در فوتبال نیز به عنوان یک شغل مورد توجه قرار گرفته تا بسیاری از مسائل آشکار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان گفت: مدت قرارداد بازیکنان حداکثر 5 فصل و حداقل نیم فصل است و هیچ قراردادی نیم فصل تمام نمی‌شود ولی می‌توان در نیم فصل قراردادی را آغاز کرد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...