نسخه چاپی

ذوب‌آهن- پرسپولیس؛ نبرد انتقامی

هفت دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر روز یكشنبه برگزار می‌شود كه استقلال میزبان همنام اهوازی خود است و پرسپولیس در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، 7 دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود. در این روز دو تیم استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان خود به میدان می‌روند. نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

تراکتورسازی- پدیده؛ قطع نوار تساوی‌های سرخپوشان؟

شاگردان قلعه‌نویی دو هفته است که در لیگ برتر بردی نداشته‌اند و در این بازی خانگی به دنبال جبران ناکامی هستند. قلعه نویی در این مسابقه تیمش را با ترکیبی هجومی به میدان خواهد فرستاد.

فرزاد حاتمی مهاجم جدید تراکتورسازی شاید به دلیل مصدومیت به این بازی نرسد. تیم پدیده هم هفته گذشته سایپا را در مشهد برد و اکنون برای امتیاز گرفتن راهی تبریز می‌شود. شاگردان رضا مهاجری اگر یک امتیاز سوغاتی از تبریز ببرند قطعا نتیجه‌ای مطلوب برای تیم پدیده محسوب می‌شود. بعید است مهاجری با تفکر پیروز شدن تیمش را به مصاف تیم هفتم جدول بفرستد. پدیده اگر در این مسابقه امتیاز بگیرد رتبه یازدهمی‌اش تثبیت خواهد شد. تراکتورسازی در صورت برد ممکن است 4 پله در جدول صعود کند.

ذوب آهن- پرسپولیس؛ نبرد انتقامی

این بازی برای هواداران پرسپولیس جنبه انتقامی دارد و آنها دوست دارند تیم محبوب‌شان در این مسابقه جبران دو شکست پرحرف و حدیث‌ در لیگ برتر و جام حذفی را از سبزپوشان اصفهانی بگیرد. ذوب آهن در لیگ برتر با اشتباه مسلم علیرضا فغانی در اعلام یک پنالتی به سود این تیم در تهران پیروز شد و در اصفهان و در جام حذفی هم یدالله جهانبازی در دقیقه 20 به اشتباه دروازه‌بان پرسپولیس را اخراج کرد تا سرخپوشان از گردونه جام حذفی هم با اشتباه داور کنار بروند.

هواداران پرسپولیس اگرچه گل‌محمدی سرمربی اسبق خود را دوست دارند اما آنها تیم محبوب‌شان را بیشتر از سرمربی ذوب آهن دوست دارند. پرسپولیس اگر در این مسابقه پیروز شود می‌تواند به رده سوم جدول صعود کند و جای ذوب آهن را در جمع سه مدعی بالای جدول بگیرد. با این حال پیروز شدن مقابل تیم ذوب آهن که فوتبال را خوب و روان و تماشاگر پسند بازی می‌کند کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل برانکو این مسابقه را هم دربی نامیده است و گفته فوتبال ذوب آهن بالانس خوبی دارد و می‌دانیم چه چیزی در فولادشهر انتظارمان را می‌کشد.

پرسپولیس شاید نسبت به دیدار هفته قبل با سپاهان تغییراتی داشته باشد. احتمال دارد محمد انصاری جانشین بابک حاتمی شود و مایکل اومانیا هم جانشین نورمحمدی یا بنگر شود. گل‌محمدی در تیم ملی شاگرد برانکو بوده ولی این دو در میدان مسابقه رقیب جدی برای هم هستند و برانکو هم دوست ندارد در یک فصل سه شکست متوالی مقابل شاگر سابقش را تجربه کند. ذوب آهن در لیگ برتر فقط 10 گل خورده دارد در حالی که پرسپولیس 20 بار دروازه‌اش باز شده و برانکو باید فکری به حال خط دفاع و دروازه‌ آسیب پذیر تیمش کند. اشکان خورشیدی داور مسابقه بازی سنگینی را باید قضاوت کند زیرا دو روز قبل از مسابقه مدیران باشگاه پرسپولیس در مورد اشتباه‌های سهوی داور در بازی فردا موضع‌گیری کرده‌اند.

سیاه جامگان - گسترش فولاد تبریز؛ نبرد فرهاد و فراز

سیاه جامگان هفته گذشته در تهران نتیجه‌ای شگفت انگیز گرفت و تیم آسیایی نفت را شکست داد تا به رده چهاردهم صعود کند. سیاه جامگان در صورتیکه بتواند در این بازی خانگی گسترش را شکست بدهد شاید یک پله دیگر هم در جدول صعود کند و امیدهایش برای بقا در لیگ برتر بیشتر شود.

گسترش فولاد تبریز هم که در رده نهم قرار دارد در صورتیکه بتواند مقابل شاگردان فرهاد کاظمی پیروز شود شاید به رده ششم جدول برسد. نبرد فراز کمالوند و فرهاد کاظمی جذاب خواهد بود و این دو مربی به خوبی به تفکرات فوتبالی هم آشنا هستند و باید دید که شاگردان کدام تیم بهتر این ایده‌ها را اجرایی خواهند کرد.

سایپا- استقلال خوزستان؛ رونمایی از تیموریان

نارنجی‌پوشان تهرانی هفته گذشته در مشهد سه امتیاز را از دست دادند تا مدیران باشگاه سایپا نسبت به سازمان لیگ موضع‌گیری کنند و از اینکه نتوانسته اند از آندرانیک تیموریان استفاده کنند به مدیران سازمان لیگ ایراد بگیرند. شاگردان جلالی این هفته هم دیدار سختی در پیش دارند و سرمربی سایپا امیدوار است که تیموریان در این مسابقه سنگین بتواند عصای دستش شود. سایپا اگر در این بازی پیروز شود همچنان در کورس مدعیان باقی خواهد آمد اما اگر شاگردان ویسی پیروز شوند رده دومی خود را تثبیت خواهند کرد و ممکن است سایپا از رده چهارم هم در جدول لیگ پایین تر برود. باید دید در این مسابقه تیموریان کاپیتان تیم ملی چقدر تاثیرگذار خواهد بود. آن هم مقابل تیمی که بازیکنان جوان و جویایی نامی دارد.

فولاد - سپاهان؛ دربی کروات‌ها

نبرد مربیان کروات در این مسابقه دیدنی خواهد بود هم استیماچ و هم اسکوچیچ نتوانسته‌اند انتظارات را در این فصل برآورده کنند و تلاش می‌کنند در این بازی پیروز شوند. سپاهان اگر در اهواز برنده نشود از رده دهم پایین‌تر نخواهد آمد اما او می‌خواهد رتبه تیمش را تک رقمی کند. فولاد هم که در انتهای جدول و فانوس بدست است برای اینکه امیدهایش به بقا بیشتر شود باید در این بازی خانگی پیروز شود تا از رده سیزدهم پایین‌تر نرود.

زردپوشان اصفهانی در صورت برد ممکن است تا رده ششم صعود کنند. استیماچ هفته گذشته توانست در تهران یک امتیاز از پرسپولیس و تماشاگران پرشمارش بگیرد و امیدوار است که در این هفته هم در اهواز پیروز شود.

صبای قم - راه آهن؛ هشتمین برد شاگردان دایی؟

صبای قم در رده ششم جدول قرار دارد و برای اینکه دوباره به کورس مدعیان بازگردد باید در این دیدار خانگی سه امتیاز را بگیرد البته دایی بارها گفته که صبا هواداری ندارد که بخواهد روی حمایت آنها حساب کند با این حال به نظر می‌رسد که شاگردان دایی انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در این مسابقه دارند تا شکست هفته گذشته مقابل گسترش را فراموش کنند. راه آهن هم که در رده پانزدهم قرار دارد برای اینکه از انتهای جدول جدا شود باید پیروز شود البته این تیم در 10 مسابقه اخیر خود فقط یک گل زده که رکوردی عجیب و منحصر به فرد محسوب می‌شود. باید دید راه آهن می‌تواند این رکورد منفی خود را بشکند یا شاگردان دایی هشتمین برد این فصل خود را جشن می‌گیرند.

استقلال- استقلال اهواز؛ تمرین گلزنی شاگردان مظلومی

نبردی خانوادگی آبی‌ها در صدر و قعر جدول را در ورزشگاه آزادی شاهد خواهیم بود. روی کاغذ شاگردان مظلومی یک بازی آسان و بردی پرگل را پیش رو دارند. حتی اگر استقلال در این مسابقه سید مهدی رحمتی را به دلیل محرومیت و خسرو حیدری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد. استقلال اهواز آخرین تیم جدول لیگ است که فقط 7 امتیاز کسب کرده و با 35 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد. در حالی که استقلال با 28 گل زده قوی‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. بنابراین استقلال با یک برد فاصله‌اش را در صدر جدول با تیم‌های تعقیب‌کننده بیشتر خواهد کرد و همچنان با خیال راحت صدرنشین می‌ماند.

بدبین‌ترین هوادار استقلال هم مساوی یا شکست این تیم را مقابل تیم قعرنشین اهوازی پیش بینی نخواهد کرد. استقلال اهواز از نظر مالی و مدیریتی هم مشکلات فراوانی دارد و شاگردان مظلومی می‌توانند به این بازی به چشم یک بازی تدارکاتی خوب نگاه کنند و بر تعداد گل‌های زده‌اشان اضافه کنند اما اگر استقلال اهواز بتواند از شاگردان مظلومی امتیاز بگیرد رقابت در بالای جدول جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر دنبال خواهد شد.

اسامی داوران هفته نوزدهم لیگ برتر

یکشنبه 18 بهمن ماه 94

سیاه جامگان مشهد – گسترش فولاد تبریز-ساعت 14:30- ورزشگاه ثامن مشهد

محمدحسین زاهدی‌فر- محمدرضا امینی- محمد راهی- رضا تارخ ناظر داوری: سعید بطحایی

تراکتورسازی تبریز- پدیده خراسان--ساعت 14:30- ورزشگاه یادگار امام تبریز

سیدحسین زرگر- آرمان اسعدی- علی دودانگه- یاسر همرنگ ناظر داوری: حسین نجاتی

ذوب آهن – پرسپولیس--ساعت 14:30- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

اشکان خورشیدی- حسن ظهیری- تورج عیوض محمدی- سیدرضا مهدوی ناظر داوری: جواد تقی پور

سایپا- استقلال خوزستان-ساعت 15- ورزشگاه پاس قوامین تهران

رضا کرمانشاهی- سعید زارع- حمید سبحانی- مهدی مرجانزاده ناظر داوری: بهرام مهرپیما

فولاد خوزستان- فولاد مبارکه سپاهان--ساعت 15- ورزشگاه غدیر اهواز

تورج حق وردی- علی میرزابیگی- فرهاد مروجی- سعید رحیمی مقدم ناظر داوری: حسن کامرانی فر

صبای قم - راه آهن- -ساعت 15-ورزشگاه یادگار امام قم

محمدرضا فغانی- سجاد طوری- امیررضا آشور ماهانی- امید سعیدفر ناظر داوری: ایرج نظری

استقلال تهران- استقلال اهواز-ساعت 17- ورزشگاه آزادی تهران

موعود بنیادفر- مهدی الوندی- اسد حاج محمد- رضا عادل ناظر داوری: حسین عسگری

۱۳۹۴/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...