نسخه چاپی

خاتمی دوباره بر سر گور فتنه توبه شكست

عکس خبري -خاتمي دوباره بر سر گور فتنه توبه شكست

فرزند كروبی می‌گوید شرط خاتمی برای ورود به انتخابات رفع حصر كروبی و موسوی است

پسر مهدي كروبي مدعي شده است كه محمد خاتمي در ديدار با وي، شرط ورود به انتخابات را رفع حصر مهدي كروبي و ميرحسين موسوي اعلام كرده است. محمدحسين كروبي مدعي شده است: «آقاي خاتمي تأكيد داشت كه دغدغه اصلي او آزادي زندانيان سياسي و رفع حبس آقايان كروبي و موسوي است و نه انتخابات رياست جمهوري! و تنها در موقعيتي كه اين آزادي‌ها تأمين شده باشد مي‌توان درباره ورود به انتخابات رياست‌جمهوري بحث و گفت‌وگو كرد!» در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز ابتدا خاتمي شروط سه‌گانه‌اي را براي ورود به انتخابات در نظر گرفت اما با گذشت زمان و بي‌اعتنايي نظام به شروط خاتمي و از آنجايي كه حاميان فتنه ۸۸ در مقام شرط‌گذاري براي نظام نيستند و بايد با توبه و بازگشت از مسير قبلي، درخواست ورود به انتخابات داشته باشند، خاتمي بدون برآورده‌شدن شرط‌هايش در انتخابات مجلس نهم رأي خود را به صندوق انداخت. به نظر مي‌رسد كه خاتمي همچنان قصد بازارگرمي‌هاي ساده‌لوحانه دارد! در اين زمينه گفت‌و‌گويي را با قاسم روانبخش، عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني و احمد نجابت، عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي مي‌خوانيم.

خاتمي را در ده راه نمي‌دهند...
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در گفت‌وگو با فارس درباره اظهارات اخير خاتمي و مشروط كردن حضورش در انتخابات به آزادي موسوي و كروبي اظهار داشت: كساني كه تاكنون فتنه را محكوم نكرده‌اند، حق ورود به تبليغات رياست‌جمهوري را نبايد داشته باشند و اين نكته بايد مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

روانبخش با تأكيد بر اينكه اين نظام است كه براي فتنه‌گران شرط تعيين مي‌كند، نه آنها براي نظام، افزود: مثل امروز آقاي خاتمي همانند فردي است كه او را به ده راه نمي‌دادند اما سراغ خانه كدخدا را مي‌گرفت، بنابراين در حالي كه امثال خاتمي، هاشمي و موسوي‌خوئيني‌ها براي نظام شرط مي‌گذارند مردم از آنها مطالبات زيادي دارند. اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به نقش اين افراد در فتنه ۸۸ تأكيد كرد: انتخابات براي كساني است كه اصل نظام، قانون انتخابات و قانون اساسي را قبول داشته باشند.

شرط‌گذاري براي گرم كردن تنور سرد اصلاح‌طلبان
وي ادامه داد: خاتمي با اين شرط‌گذاري‌ها مي‌خواهد تنور سرد اصلاح‌طلبان را گرم كند و به دوستانشان كه در عرصه سياسي نااميدند و مردم به آنها پشت كرده‌اند اميدي تازه بدهد تا بتوانند براي انتخابات برنامه‌ريزي كنند. روانبخش با پرسيدن اين سؤال از اصلاح‌طلبان كه براي چه شما مي‌خواهيد به انتخابات ورود كنيد، تصريح كرد: آنها از سال ۷۶ و با مغز متفكر جريان خود، يعني سعيد حجاريان درصدد تغيير تدريجي و به قول خودشان فتح سنگر به سنگر نظام بودند و آخرين ضربات را نيز در سال ۸۸ به كمك كشورهاي غربي و كشورهاي مرتجع عرب به كشور وارد كردند، بنابراين آنها بايد پاسخ دهند كه براي چه مي‌خواهند به نظام بازگردند، آيا از عملكرد خود پشيمان شده‌اند يا مي‌خواهند همان مسير را ادامه دهند؟

آثاري از پشيماني در اصلاح‌طلبان ديده نمي‌شود
عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه آثاري از پشيماني در گفتار و اظهارات اصلاح‌طلبان ديده نمي‌شود، افزود: در واقع آنها نه تنها از اشتباهات گذشته خود توبه نكرده‌اند بلكه فتنه را حتي محكوم هم نمي‌كنند، بنابراين مشخص است كه هدف آنها از بازگشت به نظام خدمت به مردم نيست.

تشريح نحوه ورود اصلاح‌طلبان با لايه‌هاي جديد نفاق
وي در عين حال خاطرنشان كرد: اگر اصلاح‌طلبان براي بازگشت به نظام توبه هم كرده باشند، جلب اطمينان مردم زمان مي‌برد چراكه آنها بايد مطمئن شوند اين توبه اصلاح‌طلبان همچون منافقين كه صرفاً در زندان اوين دست به توبه مي‌زدند تاكتيكي نيست و بعدها شكسته نخواهد شد.
روانبخش با تأكيد بر اينكه مردم و نظام نبايد اجازه بازگشت چنين افرادي را به حاكميت بدهند، يادآور شد: تكرار مواضع گذشته اصلاح‌طلبان در واقع علائمي است كه نشان مي‌دهد آنها بر روال سابق خود تأكيد دارند.

وي بر همين اساس به ارائه نسخه سياست‌هاي هفت‌گانه از سوي حجاريان براي جريان اصلاح‌طلبي اشاره كرد و گفت: اين امر نشان مي‌دهد آنها مي‌خواهند با لايه‌هاي جديد نفاق وارد عرصه شوند و با يك بازي زرگري از سويي با اصلاح‌طلبان فتنه‌گر مقابله كنند و بر حسب ظاهر با جنبش سبز موضع بگيرند و از سوي ديگر همه را دور خود جمع كرده و شعار نامزد واحد بدهند.

شرط‌گذاري خاتمي براي نظام برخلاف استراتژي حجاريان است
وي به اختلافات دروني جريان اصلاح‌طلبي اشاره و تصريح كرد: اظهارات و شرط‌گذاري اخير خاتمي براي حضور در انتخابات در مقابل توصيه‌هاي اخير حجاريان مبني بر پيوند نزدن اصلاح‌طلبي به جنبش سبز قرار دارد چراكه حجاريان چنين امري را موجب «سوختن اصلاحات» مي‌داند در حالي كه خاتمي با پيام خود به كروبي و موسوي توصيه حجاريان را ناديده گرفت و نشان داد كه آنها از فتنه‌گران جدا نيستند.
اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به تجربه اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ و حضور آنها با تك‌نامزدشان يعني موسوي اشاره كرد و گفت: گذشته از حضور كروبي كه صرفاً عنصري براي برخي استفاده‌هاي ابزاري اصلاح‌طلبان بود و حتي رئيس ستادش (كرباسچي) هم به ميرحسين رأي داد، ما ديديم كه حمايت آنها از موسوي نيز منجر به پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات نشد.

وي با يادآوري اينكه تقسيم كارگزاران به دو بخش حاميان موسوي و كروبي هم يك بازي تاكتيكي بود تا بتوانند از اين طريق كروبي را فريب داده و از او استفاده‌ كنند، ادامه داد: اين درحالي است كه باگذشت انتخابات ۸۸ آبروي اصلاح‌طلبان نزد مردم از بين رفته و طرفداران و حاميان آنها امروز در دامن ضدانقلاب و دشمنان مردم قرار دارند، لذا قطعاً چرخ مردم به عقب نمي‌چرخد و آنها از سوراخي كه بارها گزيده شده‌اند دوباره گزيده نخواهند شد، از اين رو تلاش اصلاح‌طلبان كوبيدن آب در هاون است.

خاتمي در فتنه ۷۸ و ۸۸ مقصر بود
همچنين در اين زمينه، احمد نجابت عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اظهارات اخير خاتمي درباره موسوي و كروبي گفت: بنده در همان دوره پنجم كه خاتمي رئيس‌جمهور شد، نماينده مجلس بودم و با وزير ارشاد خاتمي يعني مهاجراني مخالفت سرسختي داشتم.
عضو جمعيت ايثارگران با تأكيد بر اينكه خاتمي مديري نبود كه در حد رياست‌جمهوري باشد، تصريح كرد: وقتي خاتمي در دولت موسوي وزير ارشاد بود و زماني كه سرپرستي روزنامه كيهان را برعهده داشت، عملكردش مورد پسند نيروهاي انقلاب نبود. وي بر همين اساس به مقالاتي كه خاتمي عليه نهضت آزادي نوشته بود اشاره كرد و گفت: وي اكنون بعد از ۳۰ سال اعلام مي‌كند ما اشتباه كرديم با نهضت آزادي تندي داشتيم.
نجابت با تأكيد بر اينكه خاتمي به عنوان رئيس‌جمهور بدترين عملكرد را در رابطه با فتنه ۷۸ داشت، يادآور شد: در فتنه ۷۸ و ۸۸ خاتمي مقصر بود، همچنين در مسائل مفتضحي كه در مجلس ششم اتفاق افتاد، تحصن استانداران، استعفاي وزيران و در جريان فتنه سبز نيز وي مقصر صددرصد بود.

خاتمي جز اعلام برائت با فتنه سبز راه ديگري ندارد
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه خاتمي يك راه بيشتر ندارد و آن اعلام برائت از فتنه سبز و افرادي مثل موسوي، كروبي و مهاجراني است، افزود: البته وي جرئت و شهامت اين كار را ندارد و در واقع سياست هويج و چماق را اتخاذ كرده است.
وي با تأكيد بر اينكه خاتمي در حد شرط‌گذاشتن نيست، يادآور شد: وي بايد بداند كه روز قيامت بايد جواب پس دهد و با اين رفتاري كه درپيش گرفته، مانده آبرويي را كه دارد در اين شرايط سخت تحريم‌ها و بيداري منطقه نيز از بين مي‌برد.
نجابت با تأكيد بر اينكه تاج‌زاده معاون وزيركشور دولت خاتمي در زندان اوين با سايت‌هاي ضدانقلاب مصاحبه مي‌كند، گفت: خاتمي بايد بداند مردم و نظام از وي طلبكار هستند،‌ امريكا هم نتوانست براي ما پيش‌شرط و شرط بگذارد چه برسد به خاتمي.

حرف‌هاي خاتمي ديگر خريداري ندارد
عضو جمعيت ايثارگران با تأكيد بر اينكه خاتمي در جايي بازي مي‌‌كند كه كارگردان پشت صحنه آن نيز موسوي‌خوئيني‌ها و عبدالله نوري است، گفت: حرف‌هاي خاتمي ديگر نخ‌نما شده و خريداري ندارد و وي بايد توبه كرده و از ملت، رهبري و شهدا عذرخواهي كند. وي در پايان به ضربات فتنه ۸۸ به نظام اشاره كرد و گفت: مديريت داهيانه مقام معظم رهبري در جريان فتنه ۸۸ بركاتي نيز به همراه داشت، از جمله اينكه مجاهدين، مشاركت، سلطنت‌طلبان و نهضت آزادي دستشان روشد، از اين رو خاتمي بايد براي هميشه از صحنه سياست كنار برود چراكه ديگر اعتباري ندارد.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...