نسخه چاپی

انتقاد نخست وزیر عراق از دیوار كشی دور بغداد

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه طرح اعلام شده ارتش این كشور در مورد كشیدن دیواری دور بغداد برای جلوگیری از حملات داعش را مردود دانست.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: عبادی در بیانیه ای گفت : بغداد پایتخت تمام عراقی ها است . هیچ دیوار یا حفاظی برای جدا کردن آن یا جلوگیری از ورود شهروندان دیگر به این شهر نمی تواند وجود داشته باشد. '

فرماندهی عملیات بغداد روز چهارشنبه اعلام کرد : کار تدارکاتی برای ایجاد یک مانع امنیتی در جریان است ولی از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد.

گروه تروریستی داعش که بخش های وسیعی از خاک عراق در شمال و غرب بغداد را در سال 2014 تصرف کرده است ، طی ماههای اخیر مسئولیت چندین حمله در این شهر را به عهده گرفت. آخرین حمله در یازدهم ژانویه در یک مرکز خرید صورت گرفت و دست کم 18 نفر را کشت.
در بیانیه عبادی گفته شده است که امنیت بغداد از طریق سازماندهی مجدد ایستگا ه های بازرسی و پرکردن شکاف های محیط امنیتی برقرار خواهد شد و در عین حال رفت و آمد به این شهر حدود چهار میلیون نفری تسهیل خواهد شد.

این خبرگزاری افزود: بسیاری از مناطق بغداد در حال حاضر با حفاظ های بتونی که از یک دهه پیش پس از بروز درگیری هایی نصب شده اند ، محصور است.

۱۳۹۴/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...