نسخه چاپی

اوباما به دنبال بازگشایی سفارت آمریكا در ایران

عکس خبري -اوباما به دنبال بازگشايي سفارت آمريکا در ايران

اوباما: سیاست ما در قبال ایران تغییر رژیم نیست و ما قصد داریم رابطه خوبی با ایران داشته باشیم. آنها به دنبال این هستند كه سفارت جمهوری اسلامی را در واشنگتن و سفارت آمریكا را در تهران بازگشایی كنند.

به گزارش نما،"شهرام همایون" مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" (ChannelOne) پنجشنبه پنجم مرداد (july.26) گفتگویی با "امیر عباس فخر آور" مشاور ایرانی "میت رامنی" ترتیب داد.


"فخر آور" در بخشی از صحبت هایش گفت: «در روز 15 تیرماه این خبر که من به عضویت تیم مشاوران "رامنی" درآمده ام در وب سایت مشاوران "رامنی" قرار گرفت. بعد از انتشار این خبر مخالفت هایی با این انتخاب توسط یک عده محدودی صورت گرفت، آنها وکیل گرفتند و به کمپین "رامنی" نامه زدند که "فخرآور" شهروند آمریکا نیست و نمی تواند این سمت را داشته باشد. در بررسی هایی که سایر وکلا انجام دادند به این نتیجه رسیدند که شهروند آمریکا بودن برای کسب این پست لازم نیست. تا این لحظه این گروه مخالف 5 حمله بزرگ به من و کارهایی که توسط گروه ما انجام شده را ترتیب داده است.»

"فخرآور" در مورد سیاست کاندیدهای ریاست جمهوری در مقابل ایران گفت: «مشاورین "اوباما" می گویند که سیاست ما در قبال ایران تغییر رژیم نیست و ما قصد داریم رابطه خوبی با ایران داشته باشیم. آنها به دنبال این هستند که سفارت جمهوری اسلامی را در واشنگتن و سفارت آمریکا را در تهران بازگشایی کنند. در این سه سالی که از دولت اوباما می گذرد مذاکرات پشت پرده ای نیز در این زمینه انجام شده است. زمانی که مردم در خیابان های تهران برای آزادی و دموکراسی شعار می دادند اوباما می گفت این مسائل درون خانوادگی است و به ما ارتباطی ندارد و خودشان باید مشکلشان را حل کنند. امیدوارم با روی کار آمدن رامنی بتوانیم این سیاست اشتباه را تغییر دهیم. رامنی به هیچ عنوان اهل مدارا با ایران نیست و سیاست او تغییر رژیم در ایران است. جالب است بدانید در سال 2006 که خاتمی در دانشگاه هاروارد قصد سخنرانی داشت رامنی در آن موقع فرماندار ایالت ماساچوست بود و اجازه نداد برای تامین امنیت خاتمی از پلیس دولتی استفاده شود.»

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...