نسخه چاپی

"40 هزار سكنه سودان جنوبی در آستانه مرگ هستند"

سازمان ملل در گزارشی اعلام كرد 40 هزار سكنه سودان جنوبی به خاطر قحطی ناشی از بحران مواد غذایی در آستانه مرگ هستند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری شینهوا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و سازمان برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: سودان جنوبی با سطح غیرمنتظره‌ای از ناامنی غذایی روبروست و این درحالی است که 8 / 2 میلیون تن از سکنه این کشور قریب به 25 درصد از جمعیت این کشور (یک چهارم کل جمعیت) همچنان به شدت نیازمند کمک غذایی هستند و نزدیک به 40 هزار تن دیگر نیز در آستانه مرگ ناشی از بحران قحطی در این کشور هستند.

این سه آژانس سازمان ملل همچنین در ادامه بیانیه خود آورده‌اند که فصل بی آبی که از اکنون در این کشور آفریقایی آغاز شده است،‌می‌تواند باعث شود تا افراد بی‌شماری با گرسنگی و قحطی بیشتری مواجه شوند.

این آژانس‌ها به تحقق سریع توافق صلح که در سال گذشته میلادی امضا شد، تاکید کردند و خواستار دسترسی بی قید و شرط به مناطق درگیر برای ارسال مایحتاج شدند.

"سرژ تیسوت"، نماینده موقت فائو در سودان جنوبی گفت:‌ این مساله تنها به صورت مستقیم بر ناامنی غذایی مردم در بخش های درگیر در این کشور آفریقایی اثر نمی‌گذارد بلکه باعث قحطی تمام مردم این کشور می‌شود. افزایش تورم و بی ثباتی در بازار از جمله اثرات ناشی از این ناامنی غذایی،‌خشکسالی و قحطی است.

وی ادامه داد: تحقق کامل و دقیق توافق صلح یک امر ضروری و حساس برای بهبود اوضاع در این کشور آفریقایی محسوب می‌شود.

جاناتان ویچ، نماینده یونیسف در سودان جنوبی نیز در بیانیه‌ای نسبت به تداوم نا امنی و وخامت اوضاع در این کشور و بدتر شدن اوضاع امنیتی در سودان جنوبی هشدار داد و اعلام کرد: فقدان دسترسی مردم به کمک‌های بشردوستانه نیز از جمله موارد مورد بحث است.

وی ادامه داد: خانواده‌های سودان جنوبی هر کاری می‌توانند برای نجات جان خود از این قحطی انجام می‌دهند اما حالا وضعیت فرق می‌کند.

این آژانس‌های کمک رسان سازمان ملل در سودان جنوبی در حال حاضر با مشکلاتی در این کشور مواجه هستند به ویژه پس از انکه پارلمان این کشور اخیرا لایحه‌ای را تصویب کرد مبنی براینکه فعالیت نهادهای غیردولتی در این کشور آفریقایی با محدودیت مواجه می‌شود.

سودان جنوبی به این دلیل از بحران بشری رنج می‌برد که جنگ داخلی در این کشور از 2013 آغاز شده است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...