نسخه چاپی

دستاورد جدید در درعا

ارتش در آستانه فتح آخرین دژ تكفیری‌ها در لاذقیه

عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف به ویژه در حومه حلب، لاذقیه، درعا و حمص همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه در آستانه فتح بزرگترین دژ تكفیری‌ها در حومه لاذقیه قرار گرفتند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم از سوریه، نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه شمالی لاذقیه ادامه می‌دهند به طوری که تمام محورهای جنگ در اطراف ناحیه کنسبا آخرین دژ تروریست‌ها شاهد درگیری‌های بسیار شدید پس از ورود نیروهای ارتش و نیروهای دفاع ملی به روستاهای الحور، الرویسات، السویدیه و الوادی الازرق در جنوب شرقی کنسبا است.

نیروهای ارتش در حال حاضر به پیشروی در حومه شمالی لاذقیه ادامه می‌دهند و توانستند تپه زیاره البیضا، ضهره البیدر المحروقه و خندق الشاحور را پاکسازی کرده و حضور خود در برخی تپه‌های اطراف روستای عالیه را گسترش دهند.

یک منبع نظامی گفت گروه‌های تروریستی در کنسبا محاصره شده اند این در حالی است که کمک‌های زیادی از سمت ادب و مرزهای ترکیه برای آنها ارسال شده است،‌اما نیروهای ارتش سوریه با وجود حمایت‌های گسترده از تروریست‌ها، در آستانه شهرک کنسبا قرار گرفته‌اند.

در دیرالزور، هواپیماهای ترابری روسیه چندین محموله کمک‌های غذایی را در محله‌هایی که در محاصره گروه تروریستی داعش است، پرتاب کردند تا مردم تحت محاصره که در معرض گرسنگی قرار دارند، از آن استفاده کنند.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه یک گروه از تروریست‌های داعشی را که برای نفوذ به سمت کوه الثرده در شرق فرودگاه دیرالزور تلاش می‌کردند، با تانک هدف قرار دادند.

از جنوب سوریه هم خبر می‌رسد که با میانجی‌گری بزرگان شهرک‌های ابطع و داعل در حومه درعا، توافقی میان ارتش سوریه و افراد مسلح به دست آمد که این توافق بر خروج افراد مسلح بیگانه و واگذاری مسئولیت امنیت این مناطق به مردم و جلوگیری از هرگونه اقدامات مسلحانه و خشونت‌آمیز و نیز برافراشته شدن پرچم سوریه بر فراز ساختمان‌های دولتی تاکید می‌کند.

تحولات میدانی سوریه طی 24 ساعت گذشته

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبان،‌امنیت و ثبات را به روستاهای الحور،‌الرویسات، السویدیه و الوادی الازرق در حومه شمالی لاذقیه بازگرداندند.

نیروهای ارتش سوریه پس از آزادسازی روستای کفین(برخی آن را شهرک می‌نامند) همچنان به پیشروی خود در حومه شمالی حلب ادامه می‌دهند. این روستا در 23 کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد.

یگان‌هایی از ارتش سوریه مقرها و جنگ افزارهای تروریست‌های داعشی را در روستاهای تله الشوایا،‌رسم العلم،‌الطیبه و سرجه الکبیره در حومه شمال شرقی منهدم کردند.

در شهر حلب هم تجمعات و جنگ افزارهای گروه‌های تروریستی در جریان عملیات ارتش در محله‌های الراشدین 4، اللیرمون و بنی زید منهدم شد.

نیروهای ارتش سوریه با گسترش دامنه نفوذ خود به سمت مهین-القریتین در حومه حمص،‌شماری از تروریست‌های جبهه النصره را در کمین محکم خود گرفتار کردند و به هلاکت رساندند.

یک منبع سوری گفت نیروهای ارتش توانستند امنیت و ثبات را به مناطق جدیدی در امتداد مهین-القرتین در 80 کیلومتری شرق شهر حمص بازگردانند.

این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه آخرین تجمعات تروریست‌های داعشی را در مناطق طارالخروبه، دامنه‌های جنوبی نقطه موسوم به 4/903،‌و دامنه‌های غربی نقاط 901 و 912 پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها منجر شد،‌ منهدم کردند.

به گفته وی، یگان‌های مهندسی ارتش بلافاصله به خنثی‌سازی بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی پرداختند که با هدف مانع‌تراشی در برابر پیشروی نیروهای ارتش کارگذاشته بودند.

پیش از این هم یک منبع میدانی از کشته و یا زخمی شدن شماری از تروریست‌های جبهه النصره در اطراف شهرک المخرم در 43 کیولمتری شرق شهر حمص خبر داده بود.

نیروهای ارتش با همکاری گروه‌های دفاع مردمی،‌یک گروه تروریستی را که از روستای عزالدین به سمت روستای تلعمری نفوذ کرده بود، در کمین محکم خود گرفتار کردند که در جریان آن تمام اعضای این گروه کشته و یا زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی تکفیری که بیعت خود را با جبهه تروریستی النصره اعلام کرده‌اند، در روستای عزالدین متمرکز شده اند که از انواع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم آل سعود و ترکیه برخوردارند.

عصر گذشته نیز یک منبع نظامی از موفقیت نیروهای اررتش و گروه‌های دفاع مردمی در بازگرداندن امنیت و ثبات به روستاهای الحور، الرویسات، السویدیه،‌الوادی الازرق، ظهره البیدر المحروق، ارض الاکتاف و خندق الشاحور در 55 کیلومتری شمال شرقی لاذقیه در جریان عملیات گسترده علیه تجمعات گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه خبر داد و چند نقطه استراتژیک هم در این مناطق پاکسازی شد.

این عملیات به انهدام آخرین مخفیگاه‌ها و استحکامات و جنگ افزارهای گروه‌های تروریستی منجر شد و بسیاری از تروریست‌ها به مناطق نزدیک مرزهای سوریه و ترکیه گریختند.

نیروهای ارتش و گروه‌های دفاع مردمی همچنان به پیشروی خود در حومه شمالی لاذقیه ادامه می‌دهند و توانستند امنیت و ثبات را به چند روستا برگردانند و چندین تپه استراتژیک را از تروریست‌ها بازپس بگیرند.

در درعا هم نیروهای ارتش، 11 دستگاه خودرو و یک انبار مهمات گروه‌های تروریستی را در ادامه عملیات خود علیه تجمعات و استحکامات تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط با رژیم اسرائیل منهدم کردند.

ادامه حملات جنگنده‌های ارتش به مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های باند موسوم به جیش الفتح در حومه‌های ادلب و حماه از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...