نسخه چاپی

مشخصات اولین دستگاه ماژولار مبتنی بر پروژه آرا در GFXBench منتشر شد!

پروژه آرا یكی از ایده‌های بلند پروازانه شركت گوگل است كه با خرید موتورولا و گنجینه پتنت‌هایش به تصاحب این غول بزرگ دنیای فناوری درآمد. این پروژه بر ساخت گوشی‌های هوشمند ماژولار متمركز است كه می‌توان با تعویض ماژول‌های آن‌ها سخت‌افزار را ارتقاع داد. با تحقق این پروژه دیگر نیاز نیست به فكر خرید یك گوشی جدید باشید و با صرف هزینه كمتر هم یك اسمارت فون به‌روز خواهید داشت و هم می‌توانید بسته به علاقه خود سخت‌افزار آن را تغییر دهید.

به گزارش نما گوگل بدون افشای جزئیات و در سکوت این پروژه را توسعه می‌داد اما به تازگی اطلاعاتی در پایگاه GFXBench منشتر شده که از تست یک تبلت ماژولار خبر می‌دهد. از طرفی اخیرا تیم پروژه آرا در توییتی اعلام کردند اولین دستگاه ماژولار خود را تا پایان سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهند کرد. با این اوصاف باید تا ماه مه و برگزاری کنفرانس گوگل I/O منتظر باشیم و ببینیم اولین تلاش گوگل در بازار گجت‌‌های ماژولار چگونه خواهد بود.

اما مشخصات این تبلت که با کد A8A01 نام گذاری شده، چگونه است:ara

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، این تبلت به یک صفحه نمایش ۱۳.۸ اینچی با کیفیت FHD و چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز است که با مشکل داغ کردن بیش از حد خود سال قبل را به کام کوالکام تلخ کرد. اما به لطف پروژه آرا اگر هر یک از قطعات مشکل ساز شد، به‌راحتی می‌توان آن‌ را با قطعه‌ای دیگر جایگزین کرد. در کنار این مشخصات به دوربین پشتی ۰.۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی، سه گیگابایت رم و اندروید ۶ نیز اشاره شده است.

شما درباره پروژه آرا و تاثیر آن بر آینده گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها چه فکر می‌کنید؟

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...