نسخه چاپی

استقرار قریب الوقوع سه هزار نظامی تركیه در قطر

تركیه برای تحكیم مناسبات خود با دولت های وابسته منطقه كه امكان تامین نیازهای سوخت آنكشور را دارند وارد نوعی معامله شده به گونه ای كه برای حفظ امنیت آنان به این كشورها نیروی نظامی اعزام می كند.

به گزارش نما به نقل از نهاد ریاست جمهوری ترکیه "خالد بن محمد العطیه" وزیر خارجه قطر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

در اطلاعیه کوتاهی که نهاد ریاست جمهوری ترکیه در تارنمای رسمی خود منتشر کرد، خبر داد در این دیدار عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه نیز حضور داشت.

مناسبات ترکیه و قطر در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی در سطح خوبی قرار دارد و دو کشور اخیرا ابعاد نظامی نیز به آن داده اند.

ترکیه در این راستا اولین پایگاه نظامی برون مرزی خود را در قطر تاسیس کرده است.

موضوع تاسیس پایگاه نظامی ترکیه در قطر در خرداد ماه گذشته با انتشار در روزنامه رسمی ترکیه قطعیت یافته و قرار است ترکیه یک تیپ در حدود سه هزار نیروی نظامی در این پایگاه مستقر کند.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند که دو کشور در عملیات مشترک نظامی و رزمایش های مشترک همکاری کرده و با لحاظ تحولات منطقه ای خواهند توانست همکاریهای نظامی خود را توسعه دهند.

ترکیه به همراه عربستان و قطر سیاست های مشابهی را در مورد تحولات منطقه به ویژه در زمینه سوریه دنبال می کند و این سه کشور در کنار هم از گروهک های تروریستی در عراق و سوریه حمایت های همه جانبه می کنند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...