نسخه چاپی

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

امیر « فرزاد اسماعیلی» از خبرگزاری مهر بازدید كرد

همزمان با سالروز عملیات والفجر ۸ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن دیدار با مدیرعامل خبرگزاری مهر از تحریریه این خبرگزاری نیز بازدید كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با سالروز عملیات والفجر ۸ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن دیدار با مدیرعامل خبرگزاری مهر از تحریریه خبرگزاری نیز بازدید و به سوالات خبرنگاران گروه سیاست پاسخ داد.

به گزارش مهر، عملیات والفجر ۸ نقطه عطفی در تاریخ پدافند هوایی ایران است؛ در این عملیات پدافند هوایی کشور توانست فضای جنوبی استان بصره را برای هواپیماهای عراقی ناامن کند و اهمیت کار از این جهت بود که این کار بیشتر با جنگ افزارهای پدافندی انجام می‌شد نه هواپیماهای شکاری.

در عملیات والفجر ۸ دشمن بیش از ۷۰ فروند از انواع هواپیماهای خود را در رویارویی با پدافند هوایی ایران از دست می دهد و با ۹۰۰۰ نفر کشته و ۳۵۰۰۰ نفر زخمی‌ تن به شکست می‌دهد.

هدف این عملیات تنبیه متجاوز و اخطار به دشمن بعثی و حامیان مستکبر و مرتجع رژیم صدام می‌باشد و نتیجه آن آزاد شدن بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع زمین بود.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...