نسخه چاپی

پس از نقد به اظهارات هاشمی رفسنجانی

عباس عبدی از اردوگاه اصلاح‌طلبان اخراج شد

روزنامه آرمان، نزدیك به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پس از یادداشت انتقادی اخیر عباس عبدی به اظهارات هاشمی رفسنجانی، وی را از اردوگاه اصلاح‌طلبان اخراج كرد.

به گزارش نما، پس از اظهارات هاشمي رفسنجاني عليه شوراي نگهبان كه ظاهراً در دفاع از حجت‌الاسلام سيدحسن خميني و نقد به عدم احراز صلاحيت وي به‌دليل عدم شركت در آزمون ايراد شده بود، انتقادات زيادي از جناح‌هاي مختلف نسبت به اين سخنراني مطرح شد. در يكي از مهم‌ترين اين نقدها، عباس عبدي، از چهره‌هاي فكري جناح اصلاح‌طلب، با انتشار يادداشتي ضمن انتقاد شديد از اظهارات هاشمي تأكيد كرده بود: روي اصلي سخن بنده آقاي هاشمي نيست بلكه دوستان اصلاح‌طلب است. اصلاح‌طلبان نبايد در برابر اين‌گونه سخنان سكوت كنند و يا بدتر اينكه به استقبال آن بروند، سخناني كه هيچ ربطي به منطق اصلاح‌طلبانه ندارد و مشروع‌كننده منطق طرف‌هاي مقابل است. متأسفانه پيروي چشم‌بسته و شايد از روي ناچاري اصلاح‌طلبان از برنامه‌هاي آقاي هاشمي نتيجه وضعيتي است كه براي خود ايجاد كرده‌اند و براي آينده كشور و جريان اصلاحات خطرناك است. عبدي همچنين نوشته بود: به ‌نظر مي‌رسد آقاي هاشمي عدم تأييد و حضور حسن آقا در انتخابات را ترجيح مي‌دهند و يا مي‌خواهند اگر احتمالاً ايشان تأييد شدند آن را به حساب حرف‌هاي خود بگذارند و ديگران را مديون خويش بدانند و با توجه به منطق سخنان ايشان انتظارشان از تبعات اين مديوني هم روشن است، همان‌طور كه سعي كردند آمدن حسن آقا را به‌خلاف واقعيت به حساب خود بگذارند.
علاوه بر عباس عبدي، شخصيت‌هاي مهمي در جناح اصولگرا و برخي چهره‌هاي ديگر در جناح اصلاح‌طلبان از جمله محمدعلي ابطحي نسبت به اظهارات آيت‌الله هاشمي رفسنجاني واكنش انتقادي از خود بروز دادند. در پي اين انتقادات، روز گذشته روزنامه آرمان كه مديرمسئولي آن را مشاور آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به‌عهده دارد، ضمن انتشار گزارشي انتقادي عليه عباس عبدي و ساير منتقدان اصلاح‌طلب نسبت به اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني، رسماً عبدي را از اردوگاه اصلاحات اخراج كرده است. روزنامه آرمان نوشته است: اين روزها اخباري از خودانتقادي در اردوگاه اصلاح‌طلبي به گوش مي‌رسد؛ اصلاح‌طلباني كه در گذر زمان به هر دليلي راه خود را از اصلاح‌طلبان واقعي جدا كردند و به مسيري رفتند كه در آن هجمه به جريان اصلاح‌طلبي يك تكليف محسوب مي‌شود، البته خودشان اين تغيير را نمي‌پذيرند و با توجيه‌هايي دور از منطق عملكرد خود را در جهت اصلاح معرفي مي‌كنند، از جمله اين اصلاح‌طلباني كه شايد ديگر نتوان از برخي جهات، نام اصلاح‌طلب بر آنها نهاد عباس عبدي باشد كه هر از چندگاهي با مواضعي كه مي‌گيرد تصميمات اردوگاه اصلاح‌طلبي را به زير سؤال مي‌برد يا موضعي خلاف آن را بيان مي‌دارد كه بهانه‌اي براي تندرو‌ها در هجمه به اصلاحات شود.
منبع : تسنيم

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...