نسخه چاپی

میزگرد پژوهشی جریان‌شناسی هنر انقلاب

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به رنجی كه اهالی هنر از ابتذال می‌برند، گفت: برخی از خواسته‌های هنرمندان از نظر مادی بسیار پایین است، اما متأسفانه صاحبان امر نه تنها به هنرمندان، بلكه به هنر اصیل نیز توجه نمی‌كنند.

به گزارش نما میزگرد جریان‌شناسی هنر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید فرهنگ و هنر در خبرگزاری فارس برگزار شد.

سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، با بیان اینکه برگزاری چنین میزگردهایی برای جامعه ما لازم و ضروری است، اظهار داشت: امروز بسیاری از مباحث تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که در سطح عمومی مطرح نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غریب است و هنر هم غریب‌تر، افزود: هنر به دلیل اینکه افراد بسیاری در مورد آن حرف می‌زنند و به خود جسارت می‌دهند که درباره مسائل مختلف هنری اظهار‌نظر کنند، در حالی‌که از ظرایف آن خبر ندارند،‌ غریب‌تر از فرهنگ است.

موسوی با بیان اینکه برگزاری میزگردهایی در زمینه‌های فرهنگ و هنر باید مقدمه‌ای برای مباحث جدی در این عرصه باشد، گفت: جای این مباحث در جامعه ما خالی است؛ در این جلسات یک مسئله را درک کردیم و آن رنجی است که اهالی هنر از ابتدا می‌برند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ابتذال را بی‌توجهی به هنر اصیل عنوان کرد و افزود: ابتذال به معنای این است که صاحبان امر به هنر اصیل توجه نکنند. هم‌اکنون برخی از خواسته‌های هنرمندان از نظر مادی بسیار پایین است، اما متأسفانه صاحبان امر نه تنها به هنرمندان، بلکه به هنر اصیل نیز توجه نمی‌کنند و هنرمندان با بی‌مهری مسئولان مواجه می‌شود. من تأسف می‌خورم که صاحبان آثار فاخر باید تا این حد غریب باشند.

موسوی با بیان اینکه مهجوریت صاحبان هنر و آثار فاخر می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد، گفت: اگر صاحبان هنر و آثار فاخر مهجور بمانند و مورد لطف و عنایت همه‌جانبه قرار نگیرند، فضا برای ابتذال و آثار نازل مهیا می‌شد و دیگرانی به میدان می‌آیند که سابقه روشنی در این مرز و بوم ندارند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای انعکاس فرهنگ و هنر ارزشی، گفت: ما در حوزه رسانه علاوه‌بر خبرگزاری فارس، در سایر رسانه‌های هم‌سو آمادگی داریم، حرف‌های ارزنده و مهجور هنرمندان را تا حد امکان انعکاس دهیم تا به گوش مسئولان نیز برسد.
منبع: فارس

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...