نسخه چاپی

آقای روحانی برجام تمام شد

عضو مركزیت حزب منحله سازمان مجاهدین انقلاب نسبت به نارضایتی مردم از دولت پس از اجرای برجام ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما عضو مرکزیت حزب منحله سازمان مجاهدین انقلاب نسبت به نارضایتی مردم از دولت پس از اجرای برجام ابراز نگرانی کرد.

عبداله ناصری در روزنامه اعتماد نوشت: به نتیجه رسیدن برجام اتفاق مهمی است که رخ داده و به همین جهت، حسن روحانی حق دارد که درباره این پرونده، احساس پیروزی کند. حق دارد که درباره این موفقیت صحبت کند و تلاش‌ها، کوشش‌ها و تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های اجرایی که باعث شد تا این موفقیت حاصل شود را به یاد بیاورد، آنها را تکرار کند و همچنان درباره برجام و تیم موفقش صحبت کند. اما این صحبت‌ها و تأکیدها، نباید باعث شود تا روحانی تمام تمرکز رسانه‌ای خود را روی برجام و موفقیت این پرونده بین‌المللی بگذارد و مدام در گفت‌وگوهای تلویزیونی یا نشست‌های خبری، این موفقیت را گوشزد کند و از نکات دیگر غافل بماند.

وی می‌افزاید: واقعیت این است که با به نتیجه رسیدن برجام، انتظار افکار عمومی هم بالا رفته است. تغییرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و از همه مهم‌تر، اقتصادی، توقع و انتظار مردم و افکار عمومی است که در دو سال گذشته به دولت این فرصت را داده‌اند تا تمرکز خود را روی پرونده هسته‌ای بگذارد و به امید تغییرات آینده، فشارها و بحران‌های مختلف را تحمل کرده‌اند. در چنین شرایطی اگر حسن روحانی بیش از اندازه پیروزی را در میدان توجه و تمرکز خود قرار دهد و از سیاست‌ورزی و سیاستگذاری آینده غافل شود، این موفقیت بزرگ هم به زودی فراموش می‌شود و به جای آن افکار عمومی با عدم رضایت از تحقق مطالبات خود و همچنین وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور، به دولت بی‌اعتماد می‌شوند. افکار عمومی به خوبی می‌دانند که پایان پرونده‌ هسته‌ای یک خواست کلی حاکمیت بوده و روحانی و دولت او، اجراکنندگان این خواست عمومی و کلی. اگر رئیس‌جمهور سیاستگذاری و سیاست‌ورزی برای روزهای آینده را فراموش کند، موفقیت بزرگ هم دیگر دستاورد کارآمدی برای دولت یازدهم نخواهد بود. اینچنین است که حسن روحانی باید به اندازه بزرگی موفقیت پرونده هسته‌ای، اهمیت و حساسیت سیاستگذاری و سیاست‌ورزی درست را هم فراموش نکند.

ناصری خاطرنشان کرد: در بخش سیاستگذاری که مشکلات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه‌ریزی برای امور مختلف اجرایی و تصحیح مشکلات داخلی مربوط می‌شود، باید برنامه جامع و کامل وجود داشته باشد. فشار اقتصادی و بحران‌های مختلف اجتماعی مردم را خسته کرده و اگر از این مخاطب خسته بخواهیم که باز هم برای سال‌های آینده صبر و شکیبایی پیشه و فشارها را تحمل کند، نمی‌توانیم انتظار ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم به دولت را نداشته باشیم. اما در سیاست‌ورزی، حسن روحانی باید به افکار عمومی و رفتارهای رسانه‌ای دولت توجه بیشتر و دقیق‌تری داشته باشد. اتفاقی که متأسفانه همین گفت‌وگوهای تلویزیونی و سخنرانی‌های مختلف، نشان داده که در این زمینه نه تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور به آن توجه می‌کنند و نه شخص رئیس‌جمهور به اهمیت رسانه، رفتار رسانه‌ای و تمرکز بر افکار عمومی واقف است.

ناصری تصریح می‌کند که مصاحبه‌ها و سخنان همیشگی روحانی تداعی خشکی و قابل پیش‌بینی بودن را می‌کند.

منبع: روزنامه کیهان

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...