نسخه چاپی

داووداوغلو: روسیه در باتلاق سوریه فرو می‌رود

نخست‌وزیر تركیه با هشدار به روسیه نسبت به تبعات احتمالی اقداماتش در سوریه، تاكید كرد كه آنها همانند شوروی سابق در افغانستان در سال 1979 در باتلاق سوریه فرو می‌روند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری حریت، احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفت: اصلا نگران نباشید. آن ظالمانی که سوریه، حلب و بایربوجاک محبوب مرا به حمام خون تبدیل کردند، قطعا روزی بهای کارهایشان را پرداخت می‌کنند. هیچکس نباید فراموش کند که نیروهای شوروی که مقتدر بودند و در دوران جنگ سرد وارد افغانستان شدند، چگونه افغانستان را در شرایطی ننگ‌آور ترک کردند.

شوروی حدود یک دهه در افغانستان بود که این حضور به دعوت دولت کابل انجام شد و نهایتا در 1988 از افغانستان خارج شدند. کمپین مسلحانه روسیه علیه شبه‌نظامیان داعش در سوریه و حضور نظامی‌اش در این کشور جنگ‌زده اولین مداخله خارجی مهم آن از زمان حمله شوروی به افغانستان محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر ترکیه در جلسه یک گروه پارلمانی از حزب حاکم آک پارتی گفت: روسیه همچنان بی‌رحمانه اهداف غیرنظامی را بمباران می کند؛ اهدافی که هیچ ربطی به اقدامات تروریستی ندارد. ما تک به تک می‌دانیم که بمب‌های روسیه کجا می‌افتد. 90 درصد از بیش از 6000 سورتی پرواز، غیرنظامیان و اپوزیسیون میانه‌رو و تنها 10 درصد داعش را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: نه تنها ما می دانیم که تک‌تک این بمب‌ها کجا می‌افتد، بلکه سازمان ملل متحد، کل جامعه بین‌المللی و آمریکا این مساله را به خوبی می‌دانند. حال بهتر است که کاری انجام شود.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...