نسخه چاپی

رویترز: اتحادیه اروپا در وضعیت بدی به سر می‌برد

۶ كشور پایه گذار اتحادیه اروپا روز سه شنبه هشدار دادند كه اتحادیه اروپا با شرایط بحرانی و حساسی روبرو شده و همه كشورهای عضو باید منافع خودخواهانه را كنار گذاشته تا بتوانند با مشكلاتی مثل تروریسم و مهاجرت مقابله كنند.

به گزارش نما به نقل از رویترز، یک هفته پس از آنکه اتحادیه اروپا برای باقی نگه داشتن انگلیس مجبور به اصلاح بخشی از قوانین خود شد، آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ که در سال 1957 میلادی اتحادیه اروپا را تشکیل دادند، از همه کشورهای عضو این اتحادیه خواستند تا به سوی همگرایی بیشتر گام بردارند.

وزرای خارجه این 6 کشور اروپایی با انتشار بیانیه ای در پایان مذاکرات خود اعلام کردند: ما نگران وضعیت پروژه اروپایی هستیم. بی شک اتحادیه اروپا با دوران بسیار پرچالشی روبرو است. در این شرایط حساس و بحرانی از همه کشورهای عضو می خواهیم تا همکاری ویژه ای داشته باشند.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان از زمان جنگ جهانی دوم روبرو شده است. صدها هزار مهاجر از خاورمیانه و شمال آفریقا به امید دستیابی به زندگی بهتر وارد اروپا شده اند. مقابله با بحران مهاجرت موجب اختلافات زیادی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.

این در شرایطی است که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای دستیابی به توافق با سایر رهبران اروپایی با هدف اصلاح قوانین اروپا تلاش می کند. کامرون قول داده است تا همه پرسی سراسری را تا پایان سال 2017 میلادی در خصوص ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا برگزار کند.

مجارستان و اتریش به تازگی خواستار ایجاد موانعی در مرزهای بلغارستان و مقدونیه با یونان شده اند و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز عملا پیمان شینگن را زیر سئوال برده اند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...