نسخه چاپی

بررسی ملی پوشان كشتی ایران در سایت یاهو

عکس خبري -بررسي ملي پوشان کشتي ايران در سايت ياهو

سایت یاهو اسپورت در گزارشی مفصل به تحلیل تیم ملی كشتی آزاد ایران و رقبای ملی پوشان برای كسب مدال، پرداخت.

به گزارش نما، سایت خبری یاهو اسپورتس در راستای سلسله گزارش های خود در مورد بهترین های رشته های ورزشی مختلف در المپیک 2012 حریفان کشتی گیران کشورمان را مورد بررسی قرار داد.


در این گزارش آمده است: ایران اولین بار در بازی های المپیک 1948 شرکت کرد و از آن زمان تا کنون گرچه اغلب اوقات تعداد شرکت کنندگان این کشور در ورزشگاه های انفرادی و تیمی به خصوص در بخش زنان انگشت شمار بوده اما همواره در دو رشته یعنی وزنه برداری و کشتی عملکرد خوبی داشته است.


کشتی موفق ترین رشته ورزشی در ایران است به طوریکه در سال های گذشته 32 مدال در کشتی فرنگی و آزاد برای این کشور به ارمغان آورده است.با وجود این کشتی گیران ایران فقط با یک مدال برنز در کشتی آزاد از المپیک 2008 پکن به خانه بازگشتند.
نویسنده این مطلب در ادامه به درج اطلاعاتی از هفت کشتی گیر آزادکار ایران در بازی های المپیک 2012 لندن و حریفان آنها در هر وزن پرداخته است.


* 55 کیلوگرم:

حسن رحیمی نماینده ایران در این وزن است. او سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب مدال برنز شد و احتمال دریافت مدال در لندن را هم دارد. اما بخت نخست قهرمانی در این وزن جمال اوتارسلطانوف از روسیه و رادوسلاو ولیکوف از بلغارستان هستند.


* 60 کیلوگرم:

مسعود اسماعیل پور توانست در این وزن در مسابقات آسیایی خوش بدرخشد و امیدوار است تجربه او از حضور در آن رقابت ها به موفقیتش در المپیک لندن کمک کند. او اولین بار است که شرکت در المپیک را تجربه می کند. بسیک کودوخوف از روسیه مدعی قهرمانی در این وزن است.


* 66 کیلوگرم:

مهدی تقوی قهرمان دو دوره جهان از مدعیان قهرمانی در این وزن است. ولی در وزن او مدعیان قدر دیگری هم چون آلان گوگایف از روسیه و تاسوهیرو یونیمیسو از ژاپن حضور دارند.


* 74 کیلوگرم:

صادق گودرزی از کشتی گیران مطرح ایران در این وزن است. او و مهدی تقوی بهترین شانس های ایران برای کسب مدال طلای المپیک هستند. گودرزی به عنوان دارنده سه عنوان قهرمانی جهان در وزن خود باید به مصاف کشتی گیران صاحب نامی چون جردن باروفس از آمریکا و دنیس چارگوش از روسیه برود.


* 84 کیلوگرم:

احسان لشگری در وزنی بر روی تشک خواهد رفت که مدعی قطعی برای قهرمانی ندارد به همین دلیل می تواند با کسب مدال شگفتی ساز شود. کشتی گیران مطرح در این وزن شریف شریف اف از آذربایجان، جیک هربرت از آمریکا و آنزور اوریشف از روسیه هستند.


* 96 کیلوگرم:

رضا یزدانی کشتی گیر وزن 96 کیلوگرم ایران است که سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان موفق به دریافت مدال طلا شد و قصد دارد با کسب یک مدال طلای المپیک با دنیای کشتی خداحافظی کند. حریفان او در این وزن عبدالسلام گادیسوف از روسیه و جیک وارنراز آمریکا هستند.


* 120 کیلوگرم:

در وزن فوق سنگین کمیل قاسمی نماینده ایران است. او برای کسب مدال باید با بلال ماخوف از روسیه، آرتور تایمازوف قهرمان دو دوره المپیک از ازبکستان و تراول دلاگنف از آمریکا دست و پنجه نرم کند.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...