نسخه چاپی

جاسوس‌خبرنگارنمای‌انگلیس‌درسوریه‌+عكس

عکس خبري -جاسوس‌خبرنگارنماي‌انگليس‌درسوريه‌+عکس

یك پایگاه خبری سوریه اعلام كرد كه یك خبرنگار تروریست‌های سوریه، در حقیقت جاسوس دستگاه اطلاعاتی انگلیس است.

به گزارش نما به نقل از فارس، دام‌پرس سوریه اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که یک جاسوس دستگاه جاسوسی انگلیس (MI-6) تحت پوشش خبرنگار در سوریه فعالیت می‌کند.

دام‌پرس افزود که نام این جاسوس در گروهکی که در آن در سوریه فعالیت می‌کند، «مریم» است و همیشه همراه تروریست لیبیایی مهدی الحاراتی است که در شمال سوریه فعالیت می‌کند.



بنا بر این گزارش، این جاسوس ام‌ای.6 انگلیس تا دیروز در ریف ادلب فعالیت می‌کرد و این روزها با تشدید درگیری در حلب، به این شهر آمده است.

دام پرس افزود: تروریست‌ها و جاسوس‌ها که تحت پوشش خبرنگار به سوریه نفوذ می‌کنند تحت نظر گارد مرزی ترکیه وارد سوریه می‌شوند.

ناگفته نماند مهدی الحاراتی یک ایرلندی لیبیایی‌الاصل است. او پس از بلحاج، مرد شماره دو شورای نظامی طرابلس لیبی بود. او با زنی ایرلندی ازدواج کرده است. مهدی در اعترافات خود اذعان کرده است که از سازمان جاسوسی آمریکا پول گرفته است تا گروهکی جنگجو برای سرنگونی قذافی در سال 2011 تشکیل بدهد (پایگاه خبری سات sott).

دام پرس در ادامه نوشت: ویدئو ورود این خبرنگار به ریف حلب از تلویزیون bfm فرانسه پخش شد. او از طریق ترکیه در مقابل دیدگان گارد مرزی ترکیه عبور کرد. این را گوینده این تصاویر ویدئویی اعلام کرده است که در مقابل مبلغی پول به او اجازه عبور داده شده است.

در همین ارتباط اما در اتفاقی عکس این مطلب، "جان کانتلی" و "یرون اورلمانز"، عکاس انگلیسی و همکار هلندی‌اش که اخیرا گروگان تروریست‌های سوریه شده بودند، پس از آزادی اعلام کردند که برخی تروریست‌های سوریه به انگلیسی سخن می‌گویند و برخی لهجه منطقه بیرمنگام و جنوب لندن را دارند.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...