نسخه چاپی

پنجمین مدال‌متوالی زن‌بدشانس در المپیك!

كیمبرلی راد تیرانداز 33 ساله كه قبل از سفر تفنگی كه او برای المپیك انتخاب كرده بود، به سرقت رفت، پاسپورت شوهرش گم شد و سگ خانگی اش بلیت هواپیمای وی به مقصد لندن را بلعید، اولین ورزشكار آمریكایی است كه موفق شده در پنج دوره بازی های المپیك مدال بگیرد.


به گزارش نما به نقل از خبرگزاری ها، این تیرانداز آمریكایی پس از طی سفری پر ماجرا توانسته است خود را به بازی های المپیك لندن برساند.

قبل از سفر تفنگی كه او برای المپیك انتخاب كرده بود، به سرقت رفت، پاسپورت شوهرش گم شد و سگ خانگی اش بلیت هواپیمای وی به مقصد لندن را بلعید.

ولی همه این اتفاقات ارزش قهرمانی در المپیك را داشت و او توانست در مسابقات تیراندازی اسكیت با بالاترین امتیاز (99 از 100 شلیك) مدال طلا كسب كند و ركورد جدیدی در این بازی ها به ثبت برساند.

عملكرد راد در المپیك لندن به قدری خوب بود كه مدال طلای او قبل از شروع دور فینال مسجل شده بود.



1.jpg

 وی در این باره گفت: به خودم گفتم، گریه نكن. اگر گریه كنی نمی توانی پرنده ها (اهداف) را ببینی و آنها را تار خواهی دید.

راد در المپیك های 1996 و 2004 موفق به كسب مدال طلا در تراپ دوبل شده بود اما در المپیك 2000 برنز گرفت و پس از حذف این رشته از بازی های 2008 پكن، در آن المپیك در تیراندازی اسكیت به مدال نقره رسید.

او در رقابت های لندن از اسلحه متفاوت از آنچه به آن عادت داشت استفاده كرد. اسلحه او در سپتامبر 2008 به سرقت رفت. این اسلحه ژانویه سال بعد پیدا شد اما راد به تمرین با اسلحه جدید خود ادامه داد و با همان در المپیك لندن شركت كرد.

راد در مورد اتفاقاتی كه قبل از سفر برایش روی داده بود اظهار داشت: شوهرم پاسپورتش را گم كرد و نتوانست آن را پیدا كند. سگم بلیت هواپیما را خورد اما اینها نمی تواند بهانه خوبی برای شكست باشد.

تنها تیر این تیرانداز كه به خطا رفت در شلیك پنجم و در زیر هوای بارانی لندن بود.

راد افزود: یادم می آید پدرم همیشه به من می گفت یك روز می رسد كه در باران هم خوب تیراندازی خواهی كرد. او درست می گفت.

او كه قصد دارد در المپیك 2016 ریودوژانیرو و دوره های بعد از آن هم شركت كند، ادامه داد: پیرترین تیراندازی كه در المپیك مدال گرفته است 72 ساله بود. پس من هنوز فرصت دارم.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...