نسخه چاپی

استراتژی پرسپولیس را من خواهم نوشت

عکس خبري - استراتژي پرسپوليس را من خواهم نوشت

عضو كمیته فنی پرسپولیس گفت: «علی پروین در مصاحبه‌ای گفته بود كه نظرش این بود كه مربی ایرانی باشد. این مسائل حاشیه ایجاد كرده بود كه در این جلسه با طرح دیالوگ‌هایی حل شد و هیچ مشكلی وجود ندارد.»

به گزارشنما به نقل از فارس، ابراهیم آشتیانی در مورد جلسه روز گذشته کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: «با توجه به گذشت دو هفته از لیگ برتر نیاز می‌دیدم این جلسه زودتر برگزار شود. در این جلسه نظراتی داشتیم که اگر زودتر مطرح می‌شد شاید این مسائل حاشیه‌ساز کوچک هم به وجود نمی‌آمد. نظراتمان را به مدیرعامل گفتیم و او هم به سرمربی انتقال می‌دهد تا به تقویت تیم در کورس قهرمانی کمک کند. این کمیته قرار است عصای دست کادر فنی و مدیرعامل باشد تا اگر تیم به حاشیه رفت یا از لحاظ فنی به مشکل خورد این مشکلات حل شود.»


وی در مورد حل مشکل پروین و رویانیان در جلسه کمیته فنی گفت: «علی پروین در مصاحبه‌ای گفته بود که نظرش این بود که مربی ایرانی باشد. این مسائل حاشیه ایجاد کرده بود که در این جلسه با طرح دیالوگ‌هایی حل شد و هیچ مشکلی وجود ندارد.»


آشتیانی اضافه کرد: «اعضای حاضر در کمیته فنی همه فنی هستند و در گذشته یا سرمربی و بازیکن تیم ملی بودند یا جزء افراد با دانش فوتبالند. نظراتمان را بیان می‌کنیم و اگر ژوزه استقبال کند رابطه خیلی تنگاتنگی می‌‌شود و نتیجه بهتری می‌دهد. با توجه به اینکه تمام افراد در کمیته افراد فنی هستند مطمئنا ژوزه هم استقبال می‌کند و این جلسات نتیجه خواهد داد.»


وی اظهار داشت: «در این جلسه حمید درخشان مأمور شد تا به وضعیت تیم‌های پایه رسیدگی کند. تیم‌های پایه ظاهرا نتایج خوبی نگرفتند و قرار شد با نظرات درخشان اگر کمبودی وجود دارد این مشکلات حل شود تا تیم بتواند نتایج بهتری بگیرد.»


عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: «من هم مأمور شدم استراتژی بلندمدتی برای پیشبرد فوتبال پرسپولیس به صورت مکتوب بنویسم. این استراتژی شامل سه برنامه کوتاه مدت سه ساله، میان مدت پنج ساله و بلندمدت 10 ساله است که بر پایه مسائل علمی روز دنیا و برنامه‌های باشگاه‌های بزرگ دنیا است. اگر این برنامه نوشته شود و به تصویب برسد باشگاه طبق آن عمل می‌کند و حتی اگر تغییر و تحولاتی در تیم به وجود بیاید دیگر این طور نیست که از صفر شروع کنیم و چون اهداف مشخص است نفرات بعدی هم طبق همان کار را ادامه می‌دهند.»


آشتیانی تأکید کرد: «تیم های بزرگ دنیا 70 درصد نفرات خود را از استعدادهای پرورش یافته در تیم‌های پایه، می‌آورند و حتی با انتقال نفرات پرورش یافته در تیم‌های پایه درآمد کسب می‌کنند. در این برنامه به تمام این مسائل فکر می‌کنیم. هیچ عجله‌ای نداریم و با توجه به امکاناتی که داریم و وضع مالی باشگاه برنامه‌ای می‌نویسیم که مناسب حال پرسپولیس باشد.»


وی گفت: «رؤیایی فکر نمی‌کنیم و دوست داریم برنامه‌ای طراحی کنیم که قابل اجرا باشد. یک آکادمی مدرن تشکیل می‌دهیم و مدرسه فوتبالی درست می‌کنیم تا استعدادها را پرورش بدهیم. تیم گالاتاسرای برنامه‌ای 5ساله به یوفا داده و اهداف خود را بر اساس آن دنبال می‌کند. ما هم باید هدف داشته باشیم و بر اساس برنامه عمل کنیم. قصد نداریم برنامه کشورهای دیگر را کپی کنیم اما از آنها استفاده و بر اساس وضع موجود برنامه‌ای طراحی می‌کنیم.»


آشتیانی یادآور شد: «پیش از فصل در جلسه کمیته فنی تأیید کردیم که مربی خارجی به پرسپولیس بیاوریم. البته در ایران ظرفیت‌های بالایی داریم و در پرسپولیس افرادی هستند که مدارج بالایی را طی کردند و صلاحیت حضور در نیمکت پرسپولیس را دارند که در برنامه بلندمدت خودمان چنین ایده‌ای را داریم اما در حال حاضر بهتر بود مربی خارجی در تیم حضور داشته باشد. دیگر این مسائل حل شد و مشکلی وجود ندارد.»

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...