نسخه چاپی

بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری آمریكایی اسوشیتدپرس در بازتاب بیانات شب گذشته مقام معظم رهبری، "توقف فروش نفت و ایجاد اقتصادی جدید" را به عنوان محور خبر خود انتخاب كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس، ای‌بی‌سی نیوز به نقل از اسوشیتدپرس نوشت: رهبر عالی ایران رویکرد جدیدی را در برابر تحریم‌های غرب در دستور کار قرار داده و آن توقف فروش نفت و به‌جای آن تکیه بر صنایع دانش‌بنیان است.

بنابراین گزارش، آیةالله خامنه‌ای "اقتصاد مقاومتی" را راهکاری می‌داند که می‌تواند به‌شکلی موثر با تحریم‌ها مقابله کند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس از رهبر انقلاب اسلامی نقل کرده است که ایران باید فروش مواد خام از جمله نفت را متوقف کرده و به جای آن به شرکت‌های دانش‌بنیان روی آورد که اقتصاد مقاومتی را مستحکم‌تر می‌سازند.

گفتنی است، مقام معظم رهبری شب گذشته در جمع گروهی از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، بیاناتی را در اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان ایراد فرمودند.

رهبر انقلاب اسلامی در بیانات شب گذشته، رشد اقتصادی حقیقی را در گرو تولید ثروت از طریق دانش و علم دانستند و خاطرنشان کردند: اگر شرکتهای دانش بنیان جدی گرفته شوند و از توسعه کمی و کیفی آنها حمایت شود، بواسطه ثروت آفرینی از طریق علم، اقتصاد کشور به شکوفایی حقیقی خواهد رسید.

حضرت آیةالله خامنه‌ای تولید ثروت از طریق منابع تمام شدنی همچون نفت را خود فریبی خواندند و افزودند: خام‌فروشی دامی است که میراث سال‌های متمادی قبل از انقلاب است و متأسفانه کشور گرفتار آن شده است و باید تلاش شود که ملت ایران از این تله نجات پیدا کند.

ایشان رسیدن به باور و موقعیت بستن اختیاری درِ چاه‌های نفت و توقف خام فروشی مواد خام و معدنی را بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: رسیدن به این شرایط، با تکیه بر علم و از طریق شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر است.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...