نسخه چاپی

بهانه عجیب محیط زیست در قبال مرگ دلفین ها

در حالی كه مدت هاست خبر از مرگ یك یا چند دلفین به اخباری روزمره از قشم تبدیل شده اما اكنون بهانه عحیب رئیس محیط زیست قشم مبنی بر عدم توان مجموعه اش در بررسی مرگ دلفین های تازه كشف شده نشان از وضعیت نابسامان این حوزه می دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، لاشه دو دلفین چندی قبل در سواحل جزیره هنگام کشف شد که نگرانی‌های زیادی را به همراه داشت. یکی از فعالان حوزه محیط زیست در جزیره هنگام عنوان کرده بود که مرگ این دلفین‌ها به دلیل به دام افتادن در تور صیادان ساردین بوده است.

صادق رستمی اظهار داشت: پس از شنیدن موضوع پیدا شدن لاشه دلفین در ساحل جزیره هنگام مجری سازمان منطقه آزاد قشم به محل اعزام شد. طبق گزارش فرد اعزامی لاشه کاملا فاسد شده و بافت‌های آن از بین رفته بود.

وی ادامه داد: از مرگ دلفین‌ها حدود ۲۰ روز گذشته و لاشه‌ها کاملا فاسد شده بودند و به همین دلیل نتوانستیم دلیل مرگ آنها را بفهمیم. با توجه به این موضوع دلیل مرگ دلفین‌ها هر چیزی ممکن است باشد. حتی ممکن است آنها در جای دیگری مرده باشند و جریان آب لاشه‌ها را به سواحل جزیره هنگام آورده باشد.

صادق رستمی در پاسخ به اینکه چرا با وجود تصویب قانون ممنوعیت صید در اطراف جزیره هنگام همچنان صیادان فعالیت می‌کنند و هیچ گونه نظارتی بر اجرای قانون ذکر شده صورت نمی‌گیرد؟ خاطرنشان کرد: قرار بود اطراف جزیره هنگام تا شعاع دو مایل قرق شده و اجازه صید داده نشود اما حتی با اجرای این طرح باز هم شب‌ها امکان حضور صیادان در مناطق غیرمجاز خواهد بود.

رئیس اداره محیط زیست قشم در واکنش به این سئوال که چرا موضوع به این مهمی با سرعت پیگیری نمی‌شود و شاید همین مسائل باعث فرار دلفین‌ها از منطقه شود، گفت: شما مطمئن باشید ما خودمان به فکر هستیم. اگر ما پیگیر اینگونه مسائل نبودیم که الان فقط از دلفین‌ها نقاشی و عکس داشتیم.

۱۳۹۴/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...