نسخه چاپی

بهرام بیرانوند در گفتگو با نما:

واردات میوه در عین خودكفایی یك جنایت است

عکس خبري -واردات ميوه در عين خودکفايي يك جنايت است

عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینكه محصولات كشاورزی ما با كیفیت عالی و در آب و هوای مناسب پرورش می یابند، گفت: منتها متأسفانه زور واردكنندگان و حامیان سیاسی آنها بر تولیدكنندگان می چربد و ما این را یك جنایت می دانیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه محصولات کشاورزی ما با کیفیت عالی و در آب و هوای مناسب پرورش می یابند، گفت: منتها متأسفانه زور واردکنندگان و حامیان سیاسی آنها بر تولیدکنندگان می چربد و ما این را یک جنایت می دانیم.

بهرام بیرانوند در گفتگو با سایت نما ، با اشاره به انتقاد صریح رهبر انقلاب از واردات بی رویه میوه گفت: این جنایتی است که در اقتصاد ما دارد رخ می دهد. یک عده ای که دارای رانت و انحصار هستند و احتمالاً قدرت سیاسی هم دارند، چرخه اقتصاد کشور را به سمت واردات کشانده اند. این در حالی است که واردات، نابودکننده مشاغل داخلی است.
وی با بیان اینکه ما در خصوص محصولات کشاورزی، به شدت و در مقیاس بالایی مازاد تولید داریم اظهار داشت: متأسفیم از اینکه عده ای به چیزهایی اجازه واردات می دهند که ما در اینجا تولید می کنیم و حتی امکان صادرات آن را هم داریم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس واردات میوه را بخشی از یک جنگ نرم اقتصادی دانست که هدفش ریشه کنی کشاورزان و تولید کنندگان داخلی است و اضافه کرد: کشاورزی که ده بیست سال تلاش کرده و درختی را به ثمر نشانده، امروز می خواهد با محصولاتی رقابت کند که ما حتی از سلامت آن هم اطلاع نداریم. ما محصولات خودمان آگاهی داریم و می دانیم که با کیفیت عالی و در آب و هوای مناسب پرورش می یابند؛ منتها متأسفانه زور واردکنندگان و حامیان سیاسی آنها بر تولیدکنندگان می چربد و ما این را یک جنایت می دانیم.
بیرانوند در خصوص میزان پایبندی دولت به سیاست های اقتصاد مقاومتی و اقداماتی که ظرف دوسال اخیر در این خصوص انجام داده است گفت: دولت در این دو سال، در رویای خوش پس از برجام به سر می برد و الان نیز همچنان مایل نیست از این رویای خوش خارج بشود. به نظر بنده، دولت اقدامات اندکی در این خصوص انجام داده است.
وی ادامه داد: اصلا نگاه دولت نگاه وادات محور است؛ نگاه صادرات محور نیست. رهبر انقلاب در بیانیه پذیرش مشروط برجام، دقیقاً بر اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات بی رویه تأکید کردند.
نماینده بروجرد، تذکر رهبر انقلاب به مسئولان دولتی درخصوص عدم غفلت از مشکلات مردم و پرداختن غیر ضروری به انخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: نگاه دولتی ها به انتخابات از دو منظر حائز اهمیت است؛ یکی اینکه تلاش دارند مجلسِ دولت ساخته ای را حاکم بکنند و مجلسی را بوجود بیاورند که نمایندگانش همسوی با دولت باشند. دوم اینکه؛ دولت در فضای تبلیغاتی دارد کاری می کند که مردم سراغ وعده های پسابرجام و پساتوافق را نگیرند.
بیرانوند اضافه کرد: اینکه حواس مردم چندماهی هم به بهانه انتخابات پرت بشود، خودش برای دولت فرجی است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...