نسخه چاپی

چهار توصیه كلیدی به مسئولین درباره انتخابات

بیانات رهبر انقلاب در دیدار ۱۹ بهمن با نیروی هوایی ارتش حاوی نكات جدیدی درباره‌ «انتخابات» بود.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چند نکته را به عنوان «توصیه» و «تذکر» خطاب به مسئولین کشور مطرح کردند:

۱- افکار عمومی را مشوش و مردد نکنید

رهبر انقلاب با اشاره به برخی از حرفهای مطرح شده در فضای سیاسی و رسانه‌ای نسبت به طرح مطالبی که مایه‌ «تشویش و تردید در دلهای مردم» می‌شود تذکر دادند: «حرف‌هایی این روزها زده میشود...که مایه‌ تشویش افکار عمومی و مایه‌ تردید دل‌های مردم می‌شوند؛ حرفهای نامناسب و غلط، فقط با نگاه سیاسی به مسائل نگاه کردن، نگاه خدایی را بکلّی کنار گذاشتن؛ از این حرفها گاهی این روزها شنیده میشود.»

۲- از مسائل اساسی کشور غفلت نکنید

رهبری با اشاره به مقطعی بودن انتخابات به مسئولین توصیه کردند: «مسائل تبلیغاتی و روزنامه‌ای انتخابات، مسئولین کشور را از مسائل مستمر و دنباله‌دار و اساسی غافل نکند... آنچه باقی میماند، مسائل اساسی کشور است...(انتخابات)، مسئله‌ گذراست؛ کسانی که باید فکر کنند دارند فکر می‌کنند، کسانی که باید عمل کنند دارند عمل میکنند؛ مسئولین کشور ذهنشان را به این چیزها مشغول نکنند.»

۳- به فکر رونق تولید و رفع رکود باشید

در ادامه‌ همین بحث حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجدداً مسئله‌ «اقتصاد» و «مقاوم‌سازی» آن را یکی از این موضوعات مهم کشور دانسته و وظایف مسئولین در این زمینه را مورد تأکید قرار دادند: «ما اگر وابسته‌ی به نفت نباشیم، ما اگر تولید داخلی‌مان را تقویت بکنیم، آن روزی که نفت از صد دلار می‌آید به بیست‌وچند دلار، دیگر تنمان نمیلرزد. ما اگر بتوانیم تولید داخلی را رونق بدهیم، رکود را از بین ببریم، آن‌وقتی که دشمن واردات فلان کالا را محدود میکند، ممنوع میکند، ما خم به ابرو نمی‌آوریم... به فکر اقتصاد باشید.»

۴- دشمن را فراموش نکنید

یکی دیگر از تذکرات رهبری به فراموش نکردن «نقش دشمنان» و توطئه‌های آنان برمی‌گشت. در این زمینه رهبر انقلاب نسبت به «غفلت از دشمن» در همه‌ی عرصه‌ها و از جمله در «اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها» تذکر دادند: «دشمنها را نبایستی از یاد برد... توجّه کنیم که نقش این دشمن چیست و در همه‌ی مسائل براساس این سیاست‌گذاری کنیم، براساس این قانون‌گذاری کنیم، براساس این اقدام کنیم، براساس این حرف بزنیم.»

۱۳۹۴/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...