نسخه چاپی

سلیمی‌ نمین: جاسبی تغییر نكرده

عکس خبري -سليمي‌ نمين: جاسبي تغيير نکرده

عباس سلیمی‌نمین در گفتگوی تفصیلی با «نسیم»: جاسبی تغییر نكرده اما جریان انحرافی برای حفظ قدرت با وی وارد معامله شده است/ جنبش دانشجویی در ارتباط با ناكام كردن تلاش‌های 30 ساله جاسبی نقش جدی داشته است

محور گفتگوی تفصیلی «نسیم» با عباس سلیمی نمین به شرح ذیل است:
- در حاشیه دولت‌های اصلاحات و سازندگی افرادی جا خوش کرده و از موقعیت های به وجود آمده برای دستیابی به امکانات جهت ماندگاری در قدرت سوء استفاده کردند
- متأسفانه قرائن فراوانی هم وجود دارد که در دولت احمدی نژاد نیز چنین جریانی شکل گرفته است، تا از امید بسیاری از جریانات اصولگرا به این دولت سوء استفاده کرده و دولت اصولگرا را در مسیر انحرافی ببرند.
- این جریان به فکر کسب موقعیت برای خود در معادلات سیاسی است تا از این طریق امکانات سیاسی را برای خود فراهم کرده و همچنین ارتباط بیرونی را هم برای خود شکل دهد تا حمایت های بیرونی را نیز به دست آورد.
- تجربیات تلخ جریان‌های انحرافی دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی موجب شد حساسیت های مردم به جریان انحرافی دولت احمدی نژاد برانگیخته شده و مسائل این جریان منحرف را رصد و پیگیری کنند.
- جریان انحرافی به دنبال لطمه حیثیتی و جدی به اصولگرایان و مخدوش کردن جریان اصولگرایی است تا از ناحیه دولتی که به نام اصولگرایی روی کار آمده لطمه به این جریان وارد کند.
- مردم بر اساس تجربه و آزمودن جریان اصولگرا به این نتیجه رسیده‌اند که پایبندی به اصول، انقلاب را از بدعت ها مصون نگه داشته و منافع بلند مدت و کوتاه مدت کشور را تضمین می‌کند.
- جریان انحرافی دولت احمدی نژاد تلاش دارد تا همچون جریان های انحرافی دولت خاتمی و هاشمی از قدرت ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غرب و آمریکا بکاهد.
- نامه مجلس ششم در دوران خاتمی به مقام معظم رهبری مبنی بر تسلیم در برابر زورگویی های آمریکا وتلاش جریان انحرافی دوران هاشمی رفسنجانی به زیربار قرض بردن ایران در برابر غرب با اقدامات جریان انحرافی دوران احمدی نژاد مشابه است.
- یکی دیگر از اهداف جریان انحرافی دولت احمدی نژاد تضعیف مقاومت ملت ایران در برابر زور گویی های غرب است و این کار را تا حدی دنبال کرده‌اند.
- جریان‌های انحرافی دولت‌های گذشته نیز برای خود پشتوانه‌هایی را رقم زده که جریان انحرافی در حاشیه دولت احمدی نژاد نیز متأسفانه همین نگاه را دنبال می‌کند.
- ایجاد پایگاه‌های اقتصادی و پشتوانه های اقتصادی از دیگر برنامه‌هاب جریان انحرافی است چرا که مسائل اقتصادی دست مایه مهمی است تا این جریان را در معادلات سیاسی کشور سر پا نگه دارد.
- مدتی است که مبنای مناسبات حاشیه دولت با برخی جریانات اقتصادی و سیاسی از آرمان اصوگرایی دور شده است.
- احمدی نژاد در ابتدا نسبت به برخی جریانات به درستی موضع می‌گرفت و تلاش داشت مواضع خود را براساس اصول انقلاب با آنها تدوین کند، اما در دولت دوم با همان کسانی که زمانی مخالف بود وارد معامله گری جدی شده است که همگی ناشی از تحرکات جریان انحرافی است.این معامله با گروه ها مختلف اقتصادی و سیاسی صورت می‌گیرد در حالی که اصولگرایان روابط خود با گروه ها را بر اساس اصول و معیارها تنظیم می‌کند.
- روزنامه ایران در دولت نهم به عنوان توپخانه دولت احمدی نژاد مواضع بسیار تندی علیه افرادی همچون مرتضوی و جاسبی داشته که نمی توان آن را نادیده گرفت، اما امروز جریان انحرافی به این جمع بندی رسیده که باید با این افراد، معامله و داد و ستد کند و این حکایت از غلبه جریان انحرافی است بر سیاست گذاری دولت، چرا که جاسبی قطعاً تغییر نکرده و وی همچنان انحرافات دوران مدیرت خود را دارد.
- هنوز وضعیت اموال مربوط به مردم و جامعه در دوران مدیریت جاسبی نامشخص است ، که خوشبختانه این روزها اطلاعات بیشتری به جامعه داده می شود که نمونه آن خروج ارز به بهانه وجود شعبات و نمایندگی های دانشگاه آزاد در خارج کشور است، هنوز این اموال به بیت المال باز گردانده نشده و معاونت مالی دانشگاه آزاد اعلام کرده پول‌هایی بدون آنکه شعبه ای درانگلیس و آفریقا وجود داشته باشد از ایران خارج شده، طبق اطلاعی که بنده دارم هنوز با این پول ها در خارج کشور به شکل شخصی و خصوصی کار می‌شود.
- جاسبی اصلاح نیافته و تغییر نکردده است جز اینکه جریان انحرافی برای بقای در دولت با جاسبی وارد معامله و همسویی شده است.
-جریان انحرافی احمدی نژاد معامله گری هایی نیز در بخش صنعت با جریان هاشمی رفسنجانی و کار گزاران دارد که این امر بسیار واضح و روشن است.
- تمام هدف جریان انحرافی مغایر با اصول اولیه ای است که احمدی نژاد به ملت قول تحقق و عملیاتی کردن آن را داده بود.
-اگر جامعه آگاهی های روز افزون نسبت به جریان انحرافی داشته باشد این جریان قادر به انجام کار موثر نمی‌شود، اما اگر این امر رخ ندهد این جریان با امکانات مالی که به دست آورده و با داد و ستدهایی که با جریانات غیرهمگون با خود برقرار کرده ، می تواند درانتخابات ریاست جمهوری اقداماتی را انجام دهد.
- قصد جریان انحرافی از داد وستد با عناصر سیاسی غیر همگون ، افزایش توانمندی ها در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عنوان بزرگترین برنامه های سیاسی کشور است تا از این طریق آخرین تیرهای خود را در کمان بگذارد.
-آخرین تحرکات جریان انحرافی در انتخابات ریاست جمهوری است، که امیدواریم با آگاهی های جامعه در آن مقطع تحرکات آنان به حداقل رسیده و تنزل یابد تا جامعه نیز کمترین هزینه را متحمل شود.
- اگر تحر کات جریان انحرافی هاشمی به خوبی رصد می‌شد ، می توانستیم از توانمندی های هاشمی بیشتر استفاده کنیم و از ضعف های وی بسیار کمتر لطمه ببینیم.
- مقابله با جریان انحرافی هم نیازمند راهکارهای رسمی و هم غیر رسمی دارد.
- قبل از آنکه جامعه دچار نا امیدی و سرگردانی بشود ما باید انحرافات شکل گرفته در دوران احمدی نژاد را از ساختار رسمی مهار کنیم، اما باید بدانیم این ساختار دارای محدودیت ها و معذوراتی است، چرا که نهادهای هم‌عرض دولت نمی توانند در مهار انحرافات آگاهانه وهوشمندانه دولت، نقش قوی داشته باشند.
- اگر در آینده جایگاه نهاد های قانونی وسیع تر شده و هوشمندانه تر از جایگاه خود حمایت و مراقبت کنند، می توانیم امیدوار باشیم، دولتی که تخلف کند قاطعانه با آن برخورد می شود.
- به طور مثال مدیر روزنامه ایران خطاهایی را انجام می دهد که قوه قضائیه هنوز نتوانسته تدبیر لازم را در برابر این فرد متخلف داشته باشد، در حالی که این فرد نه تنها تن به قانون نداده بلکه متجری در برابر قانون است ،درحالی که قانون برای وی اجرا نشده است.
- لازم است نهادهای قانونی ما به لحاظ فهم سیاسی و توانمندی و تدبیر تقویت شود تا مسائل پیچیده سیاسی را تدبیر کرده و بدون کمترین تنش این گونه مسایل را از پیش پای نظام بردارد اما در واقعیت این نهادها دارای قدرت لازم برای مواجه با این انحرافات نیستند و وقتی دولت تهدید می کند و اعلام می‌کند این‌ها خط قرمز ما است، آنها نمی‌توانند پیش رفته و اقداماتی را انجام دهند.
- اگر قوه قضائیه ومراجع نظارتی قوی بودند، بدون کشیده شدن این مسائل به جامعه می شد انحرافات را مهار کنیم.
- در شرایطی که دشمنان علیه ما توطئه کرده اند ، نباید مسایل انحرافی را هم به اندازه ای بزرگنمایی کنیم که به دشمنی ها بی‌توجه شویم.
- جریان انحرافی تلاش دارد ما از دشمنی ها غافل شویم اما ما باید هم به مسئله انحرافی توجه داشته و هم آن را جایگزین مسایل اصلی کشور نکنیم.
- در کشاندن موضوع انحراف به جامعه و هوشمند کردن مردم به این امر باید با تدبیر عمل کرده و تنها جامعه را نسبت به این آفت آگاه کنیم.
- کسانیکه در خصوص جریان انحرافی مساولی ر متذکر می شوند باید به اندازه ای شم سیاسی داشته باشند که این موضوع را از حد خود فراتر نبرده و فرد ناتوان و بی ارزش سیاسی را تبدیل به معضل و مسئله اصلی نظام و کشور نکنند.
- همانطور که آفت دنیا طلبی مسولان را گوشزد می کنیم باید آفت قدرت طلبی حاشیه دولت ها را هم گوشزد کنیم که عده ای در کنار خدمتگزاری می توانند دچار این آفت شوند که از قدرت برای بقای خودشان استفاده کنند.
- در همه دولت ها افرادی پست هایی می گیرند که اگر آن دولت ها روی کار نباشند هرگز آن پست ها و پول ها به آنها داده نمی شد، لذا آنها مایل نیستند این پست ها و موقعیت ها را از دست بدهند، چون اگر دوران آن دولت سپری بشود کسی به آنها توجه نمی کند.
- الان افرادی بر اساس رابطه و بله قربان گویی و باندبازی به جایگاه‌هایی رسیده اند که امکانات بالایی دارند ، لذا این افراد می‌دانند که پس از احمدی نژاد به عنوان افراد عادی هم به آنان توجه نمی شود.
- با به پایان رسیدن دولت احمدی نژاد کسی به مسئولان روزنامه ایران اهمیت نخواهد داد و شاید تنها به عنوان کارمند عادی مجموعه محسوب شوند ، لذا این افراد با تمام قدرت تلاش می کنند در قدرت بمانند تا امکانات خود را از دست ندهند.
- نباید مسئله چند فرد ناتوان که به خاطر مسایل مالی تملق گویی می کنند را بزرگنمایی کنیم، بلکه باید به جامعه این مسئله را گوشزد کنیم که این افراد از طریق تملق گویی به موقعیت های مالی، شغلی وسیاسی دست یافته و با جریانات غیر همگون با خود پیوند می خورند.
- مدیریت جدید دانشگاه آزاد گام بلندی در مسیر تحقق اهداف جامعه است .
- هر گز به مخیله عده ای که تیلیریاردها تومان از پول ملت را در اختیار داشتند خطور نمی کرد با توجه به اقداماتش در آلوده کردن مدیران کشور و رشوه دادن به آنها، خلوت شان به هم بخورد که خوشبختانه با آگاهی و حساسیت جامعه و تغییر مدیریت دانشگاه آزاد آرزوی آنان مبنی بر اینکه آنها مادام العمر و نسل اندر نسل بر اموال جامعه تسلط داشته باشند، بر باد رفت.
- گام بلند تغییر مدیریت دانشگاه آزاد باید با گام های بعدی همراه و تکمیل شود.
- البته مدیریت جدید ملاحظات و مشکلاتی دارد، چرا که بافتی طی 30سال در دانشگاه آزاد شکل گرفته که به این راحتی نمی توان این بافت را اصلاح کرد.
- اطلاعاتی در خصوص تخلفات دانشگاه آزاد داده می شود که باید از طریق دستگاه قضایی این مسائل پیگیری شود.
- برخی از قضات قوه قضائیه آلوده دانشگاه آزاد هستند، لذا باید مدیریت جدید دانشگاه آزاد به صورت مجزا و مصداقی تخلاف را به قوه قضائیه اعلام کند تا اگر دستگاه قضا تعلل کرد مردم هم بدانند.
- باید دانشگاه آزاد اعلام کند سال ها برای شعبه ای که در آکسفورد وجود نداشته پول واریز می شده است، در این مورد قوه قضائیه باید به عنوان حافظ منافع مردم و مدعی العموم وارد شود که متأسفانه این گونه عمل نمی کند.
- در یک جایی بنده حرفی در خصوص متوهم شدن احمدی نژاد می زنم، دادستان بلافاصله وارد شده وعلیه بنده به خاطر توهین کردن شکایت می کند اما معاون دانشگاه آزاد اعلام می کند پول از کشور خارج شده اصلاً دادستان نسبت به پول ملت احساس وظیفه نمی کند.
- اطلاع دارم که داد و ستدهای دانشگاه آزاد در قوه قضائیه هم تأثیرات منفی گذاشته لذا مدیریت دانشگاه موارد مربوط به تخلفات مدیریت سابق را هم باید به اطلاع مردم برساند و هم قوه قضائیه را در جریان بگذارد.
- جنبش دانشجویی در ارتباط با ناکام کردن تلاش های 30 ساله جاسبی نقش جدی داشته اشت.
- امیدوارم جنبش دانشجویی تلاش های خود را نیمه تمام رها نکند ، زمانی مأموریت جنبش دانشجویی پایان می یابد که قابلیت مالی و سیاسی دانشگاه آزاد را به نفع جامعه حل و فصل کند و قابلیت باطل را از بین ببرند
- در شورای عالی انقلاب فرهنگی زمینه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد فراهم شده است .
- پس از تحقیق و تفحص جهت رسیدگی به تخلفات باید قوه قضائیه وارد عمل شود.
- مدیریت قبلی دانشگاه آزاد با اموال این دانشگاه زندگی اشرافیتی را برای خود رقم زد.
- بسیار زشت است که سال ها مدیریت غیر قانونی دانشگاه آزاد با بهره گیری از اموال این دانشگاه در آپارتمان 900 متری زندگی کند.
- تغییر موضع احمدی نژاد نسبت به جاسبی و خلاف واقع گویی وی به رهبری مبنی بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مایل به حضورجاسبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ات، بدین خاطر است که رئیس جمهور تحت تأثیر اموال و قدرت دانشگاه آزاد قرار گرفته است .

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...