نسخه چاپی

آمار جهانی قربانیان آلودگی هوا

طبق مطالعه جدید محققان، سالانه در حدود ۵.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل آلودگی هوا جان شان را از دست می دهند كه بیش از نیمی از این تلفات در دو كشور هند و چین اتفاق می افتد.

به گزارش نما به نقل از مهر: طبق مطالعه جدید محققان، سالانه در حدود ۵.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل آلودگی هوا جان شان را از دست می دهند که بیش از نیمی از این تلفات در دو کشور هند و چین اتفاق می افتد.

نیروگاه های صنعتی و تولید نیرو با رهاسازی ذرات ریز در هوا به سلامت انسان ها اسیب می رسانند. این ذرات ریز ناشی از سوخت زغال سنگ و چوب و همچنین اگزوز خودروها و سایر وسایل نقلیه است.

به گفته دانشمندان، تلاش های فعلی برای محدود ساختن انتشار این نوع گازها ناکافی است و نیاز به تلاش های بیشتری برای جلوگیری از افزایش تعداد مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا در طول دو دهه بعد است.

«مایکل برائر»، استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، در این باره می گوید: «آلودگی هوا چهارمین علت مرگ در سراسر جهان است. کاهش آلودگی هوا، شیوه موثری در راستای بهبود سلامت جمعیت دنیا خواهد بود.»

در این مطالعه، محققانی از ایالات متحده، کانادا، چین و هند میزان آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت مردم را در دو کشور چین و هند برآورد کردند. این دو کشور در حدود ۵۵ درصد از مرگ و میرهای جهانی مرتبط با آلودگی هوا را در بر دارند.

در طول ۵۰ سال گذشته، آمریکای شمالی، اروپای غربی و ژاپن با استفاده از سوخت های پاک، بهبود کارآیی وسایل نقلیه، محدودکردن سوخت زغال سنگ و اعمال محدودیت در زمینه نیروگاه های برق، به شکل قابل توجهی موجب کاهش آلودگی هوا شدند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...