نسخه چاپی

عارف: فردا لیست تهران را ارائه می‌كنیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با بیان اینكه برنامه‌ای در 126 بند تهیه كردیم، گفت: اگر در مجلس اكثریت رای را به دست آوریم، رویكرد كلی ما منافع و امنیت ملی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در همایشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امیدواریم با برنامه‌ای که در مجلس دنبال می‌کنیم بتوانیم مسائلی مانند نرخ و سن ازدواج را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه قطعا رویکرد کلی ما منافع ملی و امنیت ملی است، اظهار داشت: برنامه‌ای در 126 بند و 5 بخش تقدیم مردم کشور کردیم که اگر در مجلس اکثریت را به دست آوریم اولویت‌های ما این برنامه است.

عارف افزود: البته هر کجا که بار مالی داشته باشد نمی‌تواند قانونی باشد و این مسئله در 126 بند برنامه ما رعایت شده است و در برخی بندها اعلام شده که با موافقت دولت انجام شود.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی با بیان توصیه‌ای به دانشجویان کشور گفت: جامعه دانشجویی و دانشگاه ما باید با همان روحیه و نشاطی که سال 92 به میدان آمدند، 7 اسفند نیز در انتخابات شرکت کنند، هیچ اختلافی نمی‌تواند جوان با انگیزه ما را بی انگیزه کند. ما همواره به جوانان کشور نیاز داریم ولی برای 7 اسفند نیاز ما به جوانان بیشتر است خواهش می‌کنم که اگر اختلاف سلیقه‌ای وجود دارد در سال همدلی آن را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه نماد همدلی و همزبانی باید در دانشگاه مشاهده شود، عنوان کرد: تشکل‌های دانشجویی بسیاری با دیدگاه‌های مختلف در دانشگاه امیرکبیر فعال هستند و امیدواریم این همدلی بیشتر شده و این دانشگاه به عنوان یک الگو برای همدلی‌ها مطرح باشد.

عارف با بیان اینکه اختلاف نظرها باید به رسمیت شناخته شود، گفت: باید با یکدیگر با صمیمت و همکاری روبرو شویم و این نگاه باید در انتخابات7 اسفند بیشتر باشد که توصیه من اخلاق‌مداری و رعایت قانون است.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در گفتمان اصلاح‌طلبی حذف رقیب به شیوه غیرقانونی وجود ندارد بلکه حذف رقیب در پای صندوق‌های رای صورت می‌گیرد و مردم می‌گویند چه کسی به صحنه بیاید. این مسئله ریشه در تفکر اسلامی ما دارد زیرا در تفکر اسلامی هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و ارائه یک الگوی اخلاقی به مراتب از نتیجه انتخابات برای ما مهمتر است.

عارف گفت: خواهش من از نخبگان این است که شرایط را درک کنند و با حفظ آرامش در انتخابات شرکت کنند زیرا ارامش به نفع جریان ما است، نخبگان و دانشجویان حامی جریان اصلاحات باید با سعه صدر و حوصله رفتار کنند.

وی افزود: شعار ما قانون‌مداری و تفسیر قانون است و این انتخابات نیز آخرین انتخابات نیست. ما باید با آرامش در انتخابات شرکت کنیم و اگر می‌خواهیم مسئله‌ای مانند رد صلاحیت‌ها را مطرح کنیم باید از طریق مراجع قانون مطرح شود.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: منشور مطالبات جنبش دانشجویی را خواندم و افتخار کردم که جریان دانشجویی ما منشوری با مطالبات به حق دارند.

در ادامه این همایش، یکی از دانشجویان با طرح سوالی به عارف گفت، اصلاح‌طلبان برای رفع حصر هیچ قدمی برنداشتند تا رد صلاحیت نشوند، شما همیشه حرف‌هایی را مطرح می‌کنید ولی آن را عمل نمی‌کنید آیا وقت آن نرسیده است که در صورت حضور در مجلس شجاعانه‌‌تر عمل کنید؟ که عارف در پاسخ به این دانشجو گفت اینکه اصلاح‌طلبان عقب‌نشینی کردند نظر شما است، جمع‌بندی ما در چند سال گذشته رویکرد جدید بوده است تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم و مسائل را از طریق نهادهای قانونی پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته زاویه‌ای بین اصلاحات و بخش‌هایی از حاکمیت تحمیل شد ولی ما نمی‌خواهیم این زاویه را حفظ کنیم زیرا به صلاح کشور و نظام نیست، ما خود را بخشی از نظام می دانیم.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه کوچکترین پیگیری‌ها رسانه‌ای شود بهتر است یا اینکه مسائل را در فضای آرام حل کنیم؟ مواضع احساسی در راستای رفع حصر بوده است یا استمرار حصر؟ حصر به عنوان یک واقعیت باید حل شود و باید یک نهاد قانونی آن را پیگیری کند ولی اینکه من به خاطر جذب جوانان شعار رفع حصر سر دهم درست نیست.

عارف افزود: اینکه شجاعانه در مجلس حقوق مردم را پیگیری کنیم وظیفه است و تمام نهادهای حاکمیتی و دولتی وظیفه دارند بر اساس قانون عمل کنند و ما قول می‌دهیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.زیرا پیگیری مطالبات مردم شجاعت نیست بلکه وظیفه است.

عارف ادامه داد: خدمات موسوی و کروبی بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم از طریق نهادهای ذیربط بتوانیم این مسئله را حل کنیم.

در ادامه یکی از دانشجویان در رابطه با رد صلاحیت برخی کاندیداها سوال کرد که عارف گفت: نگاه من به مجلس آینده و جریان اصلاحات این است که ما از ابتدای تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری با توجه به نقشی که جریان اصلاحات در پیروزی روحانی در خرداد سال 92 داشت، ضرورت همراهی با حامیان دولت را اعلام کردیم که گام بعدی آن اسفند 94 و گام بعدی خرداد 96 است تا با هماهنگی و همکاری یکدیگر سعی در رفع مطالبات تمام اقشار جامعه داشته باشیم.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که باید با حامیان دولت یکی شویم که از ابتدا نیز به همین صورت ائتلاف کردیم، البته در رابطه با تهران بحث‌هایی پیش آمد و رسانه‌ها مواضعی را مطرح کردند ولی ما از ابتدا اعتقاد به یک لیست داشتیم زیرا با توجه به رد صلاحیت در جبهه اصلاحات و حامیان دولت ضرورت این ائتلاف به نظر می‌رسید.

وی ادامه داد: بارها مطرح کردیم که با اصولگرایان در فضای صمیمی رقابت می‌کنیم ولی با جریان حامی دولت یکی هستیم و خود را جدا نمی‌دانیم،‌ ضرورت ائتلاف اصلاح‌طلبان با حامیان دولت به تأیید شورای عالی سیاست‌گذاری نیز رسیده است و امیدواریم تا فردا لیست مشترک خود را در تهران ارائه کنیم.

عارف عنوان کرد: از ابتدا گفتیم که لیست ما اصلاح‌طلبی است ولی پس از آن به ائتلافی رسیدیم که مبنای آن ائتلاف سال 92 است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...