نسخه چاپی

انتقاد دانشجویان دانشگاه علم‌وصنعت از بازداشت دبیر سیاسی ۹ دی

عکس خبري -انتقاد دانشجويان دانشگاه علم‌وصنعت از بازداشت دبير سياسي ? دي

بسیج دانشجویی دانشگاه علم‌وصنعت طی بیانیه‌ای از بازداشت دبیر سیاسی ۹ دی انتقاد كرد.

‌بسیج دانشجویی دانشگاه علم‌وصنعت ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به بازداشت محمدسعید ذاکری اعتراض کرد.



متن این بیانیه بدین شرح است:

نظام اجتماعى به عدالت وابسته است. اگر عدالت نباشد، هیچ چیز در جامعه نیست.امام خامنه‌ای(حفظه الله)

در خبرها شنیده شده است که هفته گذشته سعید ذاکری دبیر سیاسی هفته نامه 9 دی به علت نشر مطلبی در نقد آقای علی لاریجانی، بازداشت شدند و تا به امروز نیز اقدامی در راستای آزادی ایشان صورت نگرفته است.

اینکه مطلب منتشره در هفته نامه 9 دی چه میزان حساسیت زا بوده است که برادران دادگاه ویژه روحانیت، اقدام به بازداشت ذاکری در پی انتشار آن نمودند، بسی جای تعجب دارد؟

مگر مطالب طرح شده در آن مقاله طرح مطلب جدیدی در سایت‌ها و جراید پیرامون آقای لاریجانی بوده است که اکنون دوستان در پی بازداشت بانی آن بر آمدند؟ مگر نه آنکه موارد طرح‌ شده در آن مقاله بارها و بارها و به کرات در جایگاه‌های دیگر و توسط افراد گوناگون انتشار یافته بود؟



مگر طی این چند سال و توسط افراد گوناگون این ان‌قلت‌ها به آقای لاریجانی وارد نیامده بود که در امروزی و پس از تکرار مکرراتی که از قضا ملال آور نیز نبود، سعید ذاکری بازداشت شد؟ چه اتفاق خاصی افتاده است که قرعه بازداشت معترضین به جناب لاریجانی، این بار به نام دبیر سیاسی 9 دی در آمده است؟

شاید لحن مطلب نگاشته شده در نشریه مذکور، اندکی صریح و به تعبیری بدبینانه، شدیداللحن بوده باشد اما آیا این اولین بار بود که چنین مطلبی در نقد آقای لاریجانی نوشته می شد؟ مگر حضرت امام(ره) بارها و بارها نفرموده بودند که مطبوعات باید منعکس کننده آرای ملت و خواسته‌هایشان باشند؟



آیا اعتراض به دیدار با حسنی نامبارک در سال‌روز جنگ 22 روزه و سپس انتساب آن به حضرت آقا، خواست مردم شهید پرور ما نبوده است؟ چرا عده‌ای فکر می‌کنند که مردم از اطرافشان آگاهی ندارند و اتفاقات پیرامونشان را رصد نمی‌کنند؟



چه شده است که انعکاس صدای ملت و نقد حرکت مذموم انتساب هر کاری به حضرت آقا در یک نشریه، به بازداشت دبیر بخش می‌انجامد اما تا به حال دیدار ریاست محترم مجلس با حسنی نامبارک ملعون، مورد بررسی جدی قرار نگرفته است ، آن وقت، هنگامی که حلقومی به نشانه اعتراض نسبت به این حرکات، باز می‌شود همه در راستای بسته شدن آن صدا گام بر‌می دارند؟



سوال ما این است که اگر سعید ذاکری وابسته به جریانی خاص و کانون قدرتی بود، آیا هنوز در زندان به سر می‌برد یا در همان ابتدای کار به قید وثیقه چند ده میلیونی آزاد می‌گشت؟ چرا برخورد دوگانه و همواره متضادی با افراد گوناگون می‌شود؟ چرا فرد حاضر در جمع حرمت شکنان روز عاشورای حضرت اباعبدالله(ع) هنوز به آسانی در خیابان‌های تهران پرسه می زند و دیگریشان در لندن راحت به کار خود می‌رسد و شخصی به خاطر نقدی شاید تند، در زندان به سر می‌برد؟



چرا سردار حسین علایی به خاطر مطلب قبیحی که در روزنامه اطلاعات نگاشتند و هر کسی نیز منظور ایشان را از آن متن می‌فهمید، مورد بازخواست قرار نگرفت و در عوض فعالی رسانه‌ای به خاطر نگاشتن مطلبی در انتقاد از لاریجانی، در زندان به سر می‌برد؟



چرا وقتی تمام سایت‌ها و نشریات به توهین به رئیس جمهور می‌پردازند و هر روزه شایعات و توهین‌هایی را به ایشان نسبت می‌دهند، دادستان به عنوان مدعی العموم وارد کار نمی شود ولی وقتی به آقای لاریجانی نقدی می‌شود، بلافاصله دبیر بخش بازداشت می‌شود؟



برادران عزیز ما در دستگاه قضا فکر نمی‌کنند که با این اقدامات به سبک شدید العمل، رفته رفته فضای بسته و به دور از نقدی را برای جامعه اسلامیمان به ارمغان خواهند آورد؟ آیا بستن فضای نقد و نقادی در چارچوب نظام، ماحصلی جز متضرر شدن کشور از فضای رشد و تعالی خواهد داشت؟



عزیزان بهتر است تا سیره امام و مقام معظم رهبری را بار دیگر مورد بازبینی قرار دهند و نظراتشان را پیرامون فضای نقد و نقادی مطالعه نمایند. مگر نه اینکه طبق قانون مطبوعات در پی انتشار مطلبی حتی اگر کذب باشد، باید مدیر مسئول و نگارنده مقاله بازداشت شوند؟



پس چه شده که دبیر بخش سیاسی بازداشت شده است؟ مورد دیگری که در این‌جا مطرح است این است که آن‌گونه که ما استنباط نمودیم، شکایتی از جانب آقای لاریجانی در پی انتشار این متن وارد نیامده و از طرفی پیگیری شکایات توسط مدعی العموم به رئیس قوه مقننه باز نمی گردد و ایشان مشمول این قانون نمی شوند. پس دلیل منطقی در بازداشت این فعال رسانه‌ای چه بوده است؟

نگاشتن این بیانیه در راستای انجام رسالت دانشجوییمان بوده است و این را پند فرزندانتان به خودتان حساب کنید که شاید در کف جامعه مطالباتی را می‌بینند که شاید شما به خاطر مشغله کاری و فکریتان امکان بررسی این موارد را نداشته باشید.



ما همواره جناب آیت الله آملی لاریجانی را به صدق عمل و حرکت در راستای انقلاب و در مسیر حق و عدالت می‌شناختیم و با سابقه ذهنی که از ایشان داریم، انتظار داریم تا هر چه زودتر در راستای آزادی این فعال رسانه‌ای بکوشند.

۱۳۹۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...