نسخه چاپی

شناسایی ظرفیت اشتغال‌ استان‌ها

طراحی بسته سیاستی جدید اشتغال

معاون وزیر كار گفت: بسته جدید سیاستی اشتغال با شناسایی بخش‌هایی كه ۸۰ درصد اشتغال كشور را ایجاد می كنند، در حال تدوین است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ عیسی منصوری با اعلام اینکه بسته سیاستی اشتغال در حال آماده سازی است گفت: اغلب کشورهایی که فرآیند موفقی از توسعه را تجربه کرده اند، به موضوع اشتغال توجه ویژه ای داشته اند.

معاون وزیر کار توسعه و رشد اقتصادی اشتغال محور را حائز اهمیت دانست و افزود: رشد اقتصادی کفایت نمی کند و صرفا با افزایش رشد اقتصادی، کاهش فقر و بیکاری رخ نمی دهد. بسته سیاستی جدید اشتغال که در حال آماده سازی است، مشتمل بر لایه های اصلاح سیاست های کلان، هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاهی بوده و در لایه استانی بر مبنای مطالعات صورت گرفته ۲۰ درصد از بخش هایی که ۸۰ درصد اشتغال ایجاد می کنند شناسایی شده است.

وی بیان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش هایی که بیشترین ظرفیت اشتغال در کشور در سطح استان ها دارند را احصاء نموده که یکی از استان های در اولویت، سمنان است. منصوری تصریح کرد: در خصوص استان سمنان مزیت های نسبی شناسایی شده که یکی از آنها صنعت توریسم است و انتظارتی در خصوص نقش آفرینی دستگاه ها در تقویت این صنعت وجود دارد.

این مقام مسئول در وزارت کار با بیان برنامه های جدید معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار به دیگر برنامه های وزارت متبوع نظیر ایجاد بانک اطلاعات تامین مالی از همه دستگاه ها، ایجاد سیستم اطلاعات بازار کار، فعال سازی سامانه رصد و بروزسازی اطلاعات آن اشاره نمود.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...