نسخه چاپی

پاسخ اژه‌ای درمورد پرونده شهردار اسبق تهران

عکس خبري -پاسخ اژه‌اي درمورد پرونده شهردار اسبق تهران

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینكه بخشی از پرونده اتهامی غ. ك شهردار سالهای قبل تهران مفتوح است یا خیر، اطلاعی ندارم.


به گزارش نما به نقل از فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در سی و سومین نشست خبری خود درباره اینکه شنیده می‌شود شهردار سالهای قبل تهران غ.ک قصد حضور در انتخابات شوراهای شهر را دارد. در حالی که شنیده می‌شود بخشی از پرونده جرایم گذشته وی هنوز مفتوح است، گفت: به واقع به واسطه گذشت سالها خاطرم نیست که پرونده این فرد هنوز بخش مفتوح دارد یا خیر.

وی افزود: زمانی که فردی به محکومیتی محکوم می‌شود و دوران محکومیتش به پایان می‌رسد، برای شرکت در انتخابات شرایط دیگری نیز وجود دارد.

اژه‌ای گفت: برخی از این محکومیت‌ها با پایان محکومیت، آثار و تبعات آن نیز از بین می‌رود و فرد می‌تواند به کارهای عادی اشتغال پیدا کند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: برخی دیگر از محکومیت‌ها به این شکل است که محکومیت‌های تتمیمی شامل متهم می‌شود.

وی گفت: گروه سوم محکومیت‌ها محکومیت‌هایی است که آثار و تبعات محکومیت چندین سال بعد نیز همراه فرد باقی می‌ماند.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: فارغ از این چند نوع محکومیت هر کسی که بخواهد در انتخابات فعالیت کند با فیلتر تشخیص صلاحیت مواجه خواهد شد که بر اساس ساز و کار خاص خود و فارغ از محکومیت‌هایی که فرد داشته نسبت به داشتن یا نداشتن صلاحیت فرد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: همان نکته‌ای که در حال حاضر می‌توانم به شما بگویم، این است که نسبت به مفتوح بودن یا نبودن پرونده این فرد در حال حاضر اطلاعی ندارم.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...