نسخه چاپی

آمریكا ۴ فروند جنگنده اف ۲۲ در كره جنوبی مستقر می‌كند

ایالات متحده آمریكا قصد دارد چهار فروند از جنگنده‌های نسل پنجم اف ۲۲ را در خاك كره جنوبی مستقر كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آمریکا در پاسخ به اقدامات اخیر کره شمالی تصمیم گرفته است استقرار تسلیحات راهبردی در کره جنوبی را تسریع بخشد. کره شمالی اوایل ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و 7 فوریه نیز یک ماهواره را به وسیله یک فروند موشک بالستیک دوربرد به فضا پرتاب کرده است.

این اقدام با مخالفت شدید جامعه بین المللی و شورای امنیت روبرو شده است. یک مقام نظامی کره جنوبی در این باره گفت: ارتش آمریکا قصد دارد چهار فروند جنگنده اف 22 را فردا چهارشنبه در شبه جزیره کره مستقر نماید.

به دنبال اقدام اخیر کره شمالی در شلیک موشک دوربرد و پرتاب ماهواره به فضا، آمریکا موشک های پاتریوت بیشتری را در کره جنوبی مستقر کرده است.

این اقدام آمریکا در شرایطی است که واشنگتن و سئول قصد دارند طی روزهای آینده مذاکرات رسمی برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را آغاز کنند، اقدامی که با مخالفت چین روبرو شده و روسیه نیز نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.

پنتاگون ابراز امیدواری کرده است که این سامانه دفاع موشکی هر چه سریعتر مستقر گردد. تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی در شرایطی است که تهدیدات کره شمالی در منطقه افزایش یافته و واشنگتن از این مساله به عنوان بهانه ای برای افزایش حضور نظامی خود بهره برداری می کند.

آمریکا در سال 2013 میلادی یکی از سامانه های دفاع موشکی تاد را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی به گوام منتقل کرده است.کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...