نسخه چاپی

"كارشناس هندی": اهمیت راهبردی ایران برای هند بسیار فراتر از انرژی است

كارشناس برجسته هندی با بیان اینكه ایران از اهمیت راهبردی بالایی برای این كشور برخوردار است تصریح كرد:اهمیت ایران برای هند بسیار فراتر از دسترسی به نفت ،گاز و دیگر منابع انرژی است .

به گزارش نما به نقل از میزان،"سی. اودی بهاسکار" افزود:ایران علاوه بر داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز از موقعیت جغرافیایی و اقتصادی ویژه ای در منطقه برخوردار است .

وی خطاب به مسئولان هندی گفت:اکنون بهترین زمان برای گفت وگو و به نتیجه رساندن طرحهای گازی و نفتی بین دو کشور است .

کارشناس راهبردی هند گفت که با لغو تحریم ها و عادی شدن نقل و انتقال پول ،هند می تواند بدهی های نفتی خود را به ایران بپردازد.

وی خاطرنشان کرد:پرداخت بدهی های نفتی هند به ایران زمینه گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری 2کشور را فراهم می کند.

"بهاسکار" ،لغو تحریم های ایران را فرصت بزرگی برای توسعه روابط ایران و هند دانست و تصریح کرد:روابط تهران و دهلی نو در دوران پس از تحریم و با رفع موانع باید به سرعت گسترش یابد
وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری هند در توسعه بندر چابهار که در 70 کیلومتری بندر گوادر پاکستان قرار دارد از اهمیت راهبردی زیادی برای این کشور برخوردار است تصریح کرد این بندر می تواند مسیر جدیدی برای برقراری ارتباط با ایران ،افغانستان و کشورهای آسیای میانه بدون نیاز به ورود به خاک پاکستان ایجاد کند.

این کارشناس راهبردی هند گفت که بندر چابهار از امکانات زیادی برای هند در تقویت حضور دریایی این کشور در دریای عرب و آبهای نزدیک تنگه هرمز برخوردار می باشد.

وی خاطرنشان کرد:بازگشت تدریجی ایران به معادلات راهبردی و امنیتی خاورمیانه نیز تاثیر چشمگیری بر نحوه برخورد هند با افغانستان و پاکستان خواهد داشت .

«بهاسکار» خواستار انتصاب نمانیده ویژه ای از سوی دولت هند برای رفع موانع گسترش روابط بین ایران و هند شد و خاطرنشان کرد دولت مودی می تواند با انتخاب این نماینده روند سرمایه گذاری و توسعه روابط بین دو کشور را تسریع بخشد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...