نسخه چاپی

صید بی‌رویه ماهی آنچویی تهدیدی برای دلفین‌های جزیره هنگام

صید بی‌رویه ماهی آنچویی تهدیدی زندگی دلفین‌های بومی جزیره هنگام را تهدید می كند .

به گزارش نما به نقل از برنا، رئیس اداره دریایی اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت : اداره شیلات تعداد محدودی مجوز صید ماهی آنچویی صادر کرده است اما بیشتر از مجوزهای صید صورت می‌گیرد و نظارتی هم بر صید این ماهیان نیست .چند روز پیش لاشه دو دلفین در سواحل جزیره هنگام دیده شد که علت مرگ آنها نامعلوم بود.
افشین عسگری افزود : پیگیر هستیم تا گشت مشترکی با اداره شیلات در منطقه داشته باشیم این در حالی است که شیلات هم مکانی در جزیره هنگام ندارد، تا حداقل در فصلی که ماهی آنچویی به آب‌های جزیره می‌آیند بر صید آنها نظارت کند .

رئیس اداره دریایی اداره کل محیط زیست هرمزگان افزود : وقتی آنچویی بی‌رویه صید شود دلفین‌ها نمی‌توانند ذخیره‌سازی خوبی داشته باشند و این موضوع سبب می‌شود تا دلفین‌ها به‌ ویژه دلفین‌های کوچک‌ و ضعیف‌تر تلف شوند.

عسگری افزود: پیش از این در جزیره هنگام پاسگاه محیط‌ بانی بود که زیر نظر اداره محیط زیست قشم فعالیت می‌کرد اما به علت مشکلات اعتباری و کمبود نیرو تعطیل شده است.دلفین‌ پورپویز و دلفین‌های بینی بطری در جنوب جزیره قشم ، هنگام، لارک و هرمز زندگی می‌کنند و با خطرات زیادی روبرو هستند.

برخورد دلفین‌ها با شناورها و پروانه موتور قایق‌ها ، آلودگی های نفتی و شیمیایی وبه دام افتادن دلفین ها از عوامل نابودی دلفین ها در خلیج فارس ودریای عمان است .


۱۳۹۴/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...