نسخه چاپی

غوغای شهرداد روحانی در برج میلاد

شهرداد روحانی در اجرای برنامه خود با اركستر زهی هیچ كم نگذاشت.

به گزارش نما به نقل از هنرآنلاین شهرداد روحانی و ارکستر زهی برای برنامه خود با دست پر و وقت تمرین به شدت کم پا به روی صحنه گذاشتند و با اجرای قطعاتی از ساخته‌های شهرداد روحانی، بخش اول کنسرت را آغاز کردند.

پیش از شروع این برنامه و به رسم پسندیده‌ای، امسال در برنامه‌هایی که در برج میلاد برگزار می‌شود از یک هنرمند جوان دعوت می‌شود تا به اجرای برنامه‌ای کوتاه بپردازد و پیش از این برنامه از امیر دارابی جوان اما پخته و باتجربه دعوت شد تا قطعاتی را با پیانو بنوازد. امیر دارابی که از کودکی موسیقی را با پیانو آغاز کرده در سال گذسته گروه "جستو"‌ را داد و کار هنری خود را روی موسیقی جز متمرکز و به زودی شاهد انتشار آلبوم او نیز خواهیم بود. دو قطعه از قطعات کلاسیک و با رویکردی مدرن در نوازندگی توسط دارابی اجرا شد تا حضار را به وجد آورد.

پس از اجرای دارابی ارکستر زهی وارد صحنه شد و با تشویق ممتد حضار شهرداد روحانی در جایگاه خود ایستاد و قطعه جشن دهقان از ساخته‌های روحانی اجرا شد. قطعات "اسب ایرانی"، "سفری کوتاه" و "سایه چمن" که از ملودی‌های فولکلور و قدیمی است در پی هم اجرا شدند.

قطعه "مجنون" ملهم از ملودی تصنیف قدیمی "مستُم مستُم" توسط ارکستر و با حال و هوای بسیار احساسی اجرا شد تا شهرداد روحانی در پایان این قطعه توضیحاتی درباره قطعه بعدی به مخاطبان ارائه دهد. وی از خاطرات دوران نوجوانی و مشق ویولن ایرانی نزد پدرش صحبت کرد و قطعه باغ ایرانی را به یاد ایشان تقدیم کرد. قطعه باغ ایرانی یک قطعه لطیف و احساسی است و حزن عجیبی از شنیدن آن در شنونده به وجود می‌آید. شهرداد روحانی نیز این قطعه را بدون استفاده بارتون (چوب میزانه رهبر ارکستر) و با دستانش رهبری کرد. در قطعه باغ ایرانی، میلاد عالمی به عنوان نوازنده سولو به حضار معرفی شد و این قطعه را با حس و حال خوبی اجرا کرد.

پس از این باغ ایرانی قطعات "سیمای جان"، "کُردی روی نت سل" و پرلود باخ شماره ۲۴ اجرا شدند تا بخش اول کنسرت به پایان برسد.
اما بخش دوم با قطعه زیبای "کاپریس ایرانی" از ساخته‌های استاد مصطفی کمال پورتراب اجرا شد و پس از پایان قطعه، شهرداد روحانی استاد پورتراب را مورد ستایش قرار داد و ایشان که در سالن حضور داشتند مورد تشویق ممتد حضار قرار گرفتند.

قطعه‌ای از موسیقی متن فیلم "مأموریت"‌و از ساخته‌های آهنگساز ماندگار سینمای جهان؛ انیو موریکونه که امسال نیز موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شد، توسط ارکستر زهی نواخته شد. در این قطعه نیز از نوازنده درجه یک "ابوا"، آرین قیطاسی دعوت شد تا به عنوان نوازنده سولو، ارکستر را همراهی کند.

ارکستر زهی به رهبری روحانی موسیقی متنی آشنا برای مخاطبان خود اجرا کرد. پس از انیو موریکونه و "مأموریت" نوبت به ساخته مشهور برنارد هرمان و فیلم ماندگار "روانی" ساخته هیچکاک رسید تا علاوه بر موزیک بازها اهالی جدی سینما را نیز ذوق زده کند. اجرای "ایر" از باخ و "رقص‌های رومانی" بلا بارتوک، پایان بخش این برنامه بودند، اما تشویق مدام حضار باعث تا شهرداد روحانی برای دو بار به روی صحنه بازگردد و قطعات بیز خودش را برای حضار اجرا کند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...