نسخه چاپی

رسایی:2 وانت سند از دانشگاه‌آزاد داریم

عکس خبري -رسايي:2 وانت سند از دانشگاه‌آزاد داريم

رئیس كمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اقتصادی مجلس گفت: در كمیسیون اصل 90 بیش از دو وانت اسناد تحقیق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد وجود دارد كه بخش مهم آن را مطالعه و بررسی كرده‌ام و در این تحقیق و تفحص از تجربیات تحقیق و تفحص قبلی حتما بهره خواهیم برد.


به گزارش نما ، حجت‌الاسلام حمید رسایی در گفتگو با فارس از تهیه طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد توسط جمعی از نمایندگان ملت خبر داد و اعلام کرد که این درخواست بر اساس ماده 198 آئین نامه داخلی مجلس فردا سه‌شنبه تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

این عضو کمیسیون اصل 90 که از طراحان اصلی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد است، محورهای این طرح را برررسی برخی موضوعات مرتبط با دانشگاه مذکور به صورت شکلی و محتوایی و در حوزه‌ مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و آموزشی اعلام کرد.

نماینده تهران با توجه به حجم زیاد فعالیت‌های عمرانی در دانشگاه آزاد و وجود برخی گزارشات مستند در خصوص غیر واقعی بودن هزینه‌های اعلام شده در این زمینه، یکی از محورهای این تحقیق و تفحص را "ساخت و سازهای عمرانی در دانشگاه آزاد و تخلفات صورت گرفته در این عرصه" ذکر کرد.

رسایی همچنین "خرید و فروش املاک و مستغلات دانشگاه آزاد و ارتباط این موضوع با کارشناسان مربوطه، وضعیت شعب خارج کشور دانشگاه که در هاله‌ای از ابهام قراردارد و بر اساس اطلاعات موثق برخی از آنها اساسا وجود خارجی ندارند" را دیگر محورهای این تحقیق و تفحص عنوان کرد.

"وضعیت فرهنگی حاکم بر دانشگاه آزاد و نقش مدیریت این دانشگاه در این خصوص"، "نحوه دخالت دانشگاه آزاد در مسائل حزبی و سیاسی"، "ارتباط دانشگاه آزاد با برخی مراکز حقوقی برای استفاده از رانت ارتباطاتی با این مراکز" و "ارتباط برخی مدیران دانشگاه آزاد با شرکت‌های خصوصی و تخلفاتی که در این ارتباط مرتکب شده‌اند"، از دیگر مواردی است که در جریان تحقیق و تفحص از دانشگاه مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام رسایی درباره پشتوانه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: به همراه برخی از همکاران در ایام تعطیلات مجلس موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین جلسات متعددی با افراد مختلف در این زمینه برگزار شده است.

رئیس کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اقتصادی مجلس گفت: در کمیسیون اصل 90 بیش از دو وانت اسناد تحقیق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد وجود دارد که بخش مهم آن را مطالعه و بررسی کرده‌ام و در این تحقیق و تفحص از تجربیات تحقیق و تفحص قبلی حتما بهره خواهیم برد.

وی در پایان متذکر شد: تلاش می‌کنیم این بار تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که در راستای دفاع از هویت این دانشگاه و دانشجویان صورت می‌گیرد، به خوبی انجام شود و مسئولان امر نیز بر خلاف تحقیق و تفحص قبلی با نمایندگان ملت همکاری کنند و کارشکنی صورت نگیرد.

به گزارش فارس، بر اساس آئین نامه داخلی مجلس وقتی درخواست تحقیق و تفحص تقدیم هیئت رئیسه می‌شود، باید ظرف 48 ساعت به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع شود که کمیسیون مرتبط با موضوع دانشگاه آزاد، کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

کمیسیون ذیربط هم باید حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول درخواست، هر اطلاعاتی که می‌‌‌تواند در زمینه تحقیق و تفحص درخواستی تهیه کند، در اختیار نمایندگان درخواست‌کننده قرار دهد و اگر آنها اسناد و مدارک ارائه شده را کافی تشخیص ندهند، کمیسیون موظف است نظرش را به صحن علنی بدهد تا نمایندگان در مورد تایید یا رد اصل انجام تحقیق و تفحص نظر دهند.

پس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص، از طرف کمیسیون اعلام می‌شود که نمایندگانی که تمایل به عضویت در هیئت تحقیق و تفحص دارند، ثبت‌نام کنند و اعضای این هیئت را حداقل 11 نفر و حداکثر 15 نفر تشکیل می‌دهند.

در روزهای اخیر تشکل‌های دانشجویی مختلفی از سراسر کشور خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد در دوران مدیریت عبدالله جعفرعلی جاسبی و محاکمه مدیران متخلف این دانشگاه شدند.

فرهاد دانشجو نیز روز گذشته اعلام کرد که وی مدیر هشتم اسفند 90 به بعد در این دانشگاه و فقط پاسخگوی مسائلی است که پس از این تاریخ روی می‌دهد و اگر مجلس نسبت به مسائل پیش از این تاریخ دانشگاه سؤال یا ابهامی دارد، می‌تواند تحقیق و تفحص کند.

۱۳۹۱/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...