نسخه چاپی

سطح بندی خدمات، نظام ارجاع و كاهش هزینه ها؛ سه ركن پزشك خانواده

رییس مركز مدیریت شبكه در همایش بزرگداشت یازدهمین سال اجرای برنامه پزشك خانواده سطح بندی خدمات، نظام ارجاع و كاهش هزینه ها سه ركن پزشك خانواده را سه ركن اصلی این برنامه دانست.

به گزارش نما به نقل از برنا، ناصر کلانتری گفت: بیماری های غیرواگیر، شهرنشینی، تغییرات گسترده در حوزه فناوری های پزشکی و اقتصاد سلامت موجب شد که نظام سلامت بحث پوشش همگانی سلامت UHC را در قالب نظام مراقبت های اولیه بهداشتی PHC مدنظر قرار دهد.

وی افزود: در کنار گسترش خدمات سلامت، عدالت و بهره مندی همگان از این خدمات و حفاظت مالی خانواده ها موجب اجرای برنامه پزشک خانواده و برنامه تحول سلامت شد.

رییس مرکز مدیریت شبکه با اشاره به اینکه پزشک خانواده در بعد فنی و کارشناسی به دنبال حلقه های مغفول مانده خدمات سلامت است، بیان داشت: قبل از اینکه افراد جامعه به نشانه های بالینی برسند باید به دنبال ارتقای سلامت باشیم.

دکتر کلانتری در پایان توانمندسازی، ارتقای سواد سلامت جامعه، خودمراقبتی و کاهش هزینه ها را دستاوردهای این برنامه دانست و گفت: در سیاستهای کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده اند سه بند از سیاست ها مربوط به نظام ارجاع و لزوم حفاظت مالی از مردم است که در راستای برنامه پزشک خانواده قابل دستیابی است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...