نسخه چاپی

صدور حكم حبس برای مدیران صنایع آلاینده

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینكه حدود ۵۰ پرونده واحدهای صنعتی الاینده تهران در دادگاه مشغول رسیدگی است، گفت: برخی از مدیران واحدهای صنعتی آلاینده به حبس نیز محكوم شده‌اند.

به گزارش نما محسن بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره واحدهای صنعتی آلاینده تهران گفت: هنوز تعداد این واحدهای در سالی که گذشت مشخص نیست اما در حال جمع‌بندی آنها هستیم.

وی ادامه داد: همه واحدهایی که آلاینده بوده‌اند جزءلیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند و بعد از جمع بندی نهایی و نظر نهایی سازمان حفاظت از محیط زیست به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد تا مشمول یک درصد عوارض الایندگی قرار بگیرند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: باید بابت پولی که به جهت عوارض آلایندگی دریافت می‌شود گزارش ارائه شود چرا که این مبلغ که از واحدهای صنعتی آلاینده دریافت می‌شود باید صرف کارهای زیست محیطی شود.

بازگیر به پرونده واحدهای صنایع آلاینده در استان تهران اشاره کرد و افزود: درحال حاضر در دادگاه 40 تا 50 پرونده مفتوح وجود دارد و احکام مختلفی برای واحدها و مدیران خاطی در نظر گرفته می‌شود.


وی ادامه داد: در برخی پرونده‌‌ها که واحد صنعتی، واحدی خدماتی است پلمب انجام نمی‌گیرد و به جای آن برای مدیرعامل آن واحد حکم جزای نقدی یا حبس صادر می‌شود.نمونه‌هایی را داشته‌ایم که به دلیل خدماتی یا درمانی بودن واحد مذکور مدیران آن واحدها به جزای نقدی و حبس محکوم شده‌اند.

بازگیر با بیان اینکه دستگاه قضایی در حال رسیدگی به این واحدهای متخلف است، گفت: قوه قضاییه برای بررسی چنین پرونده‌هایی عملکرد بسیار مناسبی را دارد و به آن با اولویت رسیدگی می‌شود.

گفتنی است بنابر نظر مسئولان پایش سازمان محیط زیست اصفهان و تهران به ترتیب دو استانی هستند که بیشترین واحدهای صنعتی آلاینده را دارند و بیشتر این واحدهای صنعتی نیز بعد از بررسی به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...