نسخه چاپی

دیدارهای فشرده حریری با مقامات داخلی و بین‌المللی

رئیس جریان المستقبل در اولین روز كاری بعد از بازگشت به لبنان با مجموعه‌ای از شخصیت‌های داخلی و خارجی از جمله كاردار آمریكا و سفیر عربستان دیدار كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری روزنامه السفیر در لبنان، سعد حریری رئیس جریان المستقبل که به تازگی به لبنان بازگشته، سعی کرد در دیدارهای فشرده با مقامات این کشور تغییرات بوجود آمده در عرصه سیاسی لبنان در سال‌های طولانی غیبتش را متوجه شود. وی همچنین در این دیدارها تلاش داشت بار دیگر گروه های 14 مارس را احیا کرده و مهار شخصیت های جریان المستقبل را در دست بگیرد. البته مهم‌ترین هدف از این دیدارها تلاش برای مهار پیامدهای اظهارات اخیر خود در مورد سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی بود.

حریری دیروز دیدارهای سیاسی خود را با دیدار نخست وزیر لبنان، سامی الجمیل رئیس حزب الکتایب و تعدادی از نمایندگان پارلمان و سفرای عربی و خارجی دنبال کرد. در کاخ السرایا مراسم استقبال رسمی اعضای گارد نخست‌وزیری در زمان ورود وی انجام شد. وی در جریان صحبت با خبرنگاران گفت که حضورش در لبنان این بار طولانی خواهد بود. وی همچنین از حضور در نشست آینده پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور خبر داد و گفت که بزودی با نبیه بری رئیس پارلمان دیدار خواهد کرد.

حریری در دیدار با جمیل در پاسخ به سؤالی مبنی بر شروط احتمالی برای پذیرش میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان گفت: موضوع شرایط مطرح نیست، ما تعهدات واضحی به حمایت از سلیمان فرنجیه داریم. وی تأکید کرد این موضوع را تا پایان دنبال خواهد کرد.

حریری بعد از ظهر به معراب رفت و با سمیر جعجع و استریدا جعجع دیدار کرد. وی در این دیدار سعی کرد پیامدهای اظهارات خود در البیال را مهار کند. البته به نظر می‌رسید که جعجع نیز به دنبال حل و فصل بحران موجود بین دو نفر بود.

وی همچنین در بیت الوسط با ریچارد جونز کاردار آمریکا دیدار کرد. وی در این دیدار سخنرانی اخیر حریری را قوی توصیف کرد. حریری همچنین با علی عواض العسیری سفیر عربستان در لبنان دیدار کرد. وی نیز ابراز امیدواری کرد که این سخنرانی اولین گام در مسیر گفت‌وگوها باشد و صراحت لهجه وی به رسیدن به راه‌حل‌های مطلوب در کشور منتهی شود.

مانویل بون سفیر فرانسه در لبنان و اشر ریفی وزیر دادگستری و احمد فتفت بهیه الحریری نمایندگان پارلمان لبنان و فارس سعید هماهنگ‌کننده دبیرخانه نیروهای 14 مارس از دیگر دیدارکنندگان با حریری بودند.

حریری همچنین چندین تماس‌ تلفنی داشت که بیشتر آنها برای تبریک بازگشت وی به لبنان انجام شده بود، این تماس ها از سوی میشل سلیمان رئیس‌جمهور سابق لبنان، نجیب میقاتی نخست وزیر سابق، میشال المرّ معاون سابق نخست وزیر ، عصام فارس معاون سابق رئیس شورای وزیران، پطرس حرب وزیر لبنانی، بشاره الراعی اسقف مارونی‌های لبنان و طلال أرسلان وزیر سابق لبنانی بود.

این برای سومین بار پس از حوادث سال 2011 است که نخست وزیر سابق لبنان وارد بیروت می شود. در دو بار گذشته وی بعد از مدت کوتاهی لبنان را ترک کرد. سعد حریری در سال 2011 از سمتش برکنار شد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...