نسخه چاپی

موسیقی فجر ۳۱ در آیینه مهر

نیازی به خارجی‌ها نداریم

شهرداد روحانی با اركستر سازهای زهی در ششمین شب سی و یكمین جشنواره موسیقی فجر و معرفی سولیست های جوان نظر هنرمندان موسیقی را به خود جلب كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در ششمین شب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر برج میلاد میزبان ارکستر سازهای زهی به رهبری شهرداد روحانی بود اما قبل از اجرا اعلام شد از آنجا که جشنواره موسیقی فجر قصد حمایت و معرفی استعدادهای جوان را دارد به همین منظور در این برنامه بنا داریم مهمانان را قبل از اجرای ارکستر به شنیدن صدای پیانو توسط هنرمند جوان امیر دارابی دعوت کنیم.

امیر دارابی پیانیست به اجرای قطعاتی از آلبوم خود پرداخت که قرار است به زودی منتشر شود. بعد از این اجرا، شهرداد روحانی به همراه گروهش روی صحنه آمد و به ترتیب قطعه هایی با نام های «جشن دهقان»، «اسب ایرانی»، «سفری کوتاه»، «سایه چمن»، «قطره های باران» و «مجنون» را اجرا کرد.

بعد از اجرای قطعه آخر روحانی با اشاره به اینکه قطعه بعدی را با عنوان «باغ ایرانی» اجرا خواهد کرد، گفت: در این دنیا عزیزتر از پدر و مادر نیست. پدرم رضا روحانی معلم ویولن من بود و من تابستان ها که هنرستان نمی رفتم نزد پدر ویولن ایرانی آموزش می دیدم. این قطعه را به یاد ایشان ساختم و در اجرای آن می خواهم سولیست جوانی را معرفی کنم که از نوازندگان با استعداد ایرانی محسوب می شود. میلاد عالمی در اجرای قطعه «باغ ایرانی» همراهی مان خواهد کرد.

تا اینجای برنامه تمامی قطعات از ساخته های روحانی بود و پس از اجرای آخر قطعه «پرلود باخ شماره ۲۴» نواخته شد. در بخش دوم قبل از اجرای «کاپریس ایرانی» رهبر ارکستر زهی بیان کرد: امشب در جمع ما هنرمند ۹۲ ساله ای حضور دارد که در این سن هر روز اینستاگرامش را چک می کند. امیدوارم قدر مصطفی کمال پورتراب این هنرمند عزیز را بیشتر بدانیم. قطعه ای که اجرا می شود از ساخته های ایشان است.

پس از این اجرا روحانی به معرفی سولیست دیگری به نام آرین قیطاسی پرداخت و بیان کرد که ما با وجود سولیست های جوان و با استعداد هیچ نیازی به خارجی ها نداریم. قیطاسی با نواختن ساز ابوآ گروه را در اجرای قطعه «ماموریت» ساخته انیوموریکونه همراهی کرد. «روانی» اثر برنارد هرمان، «ایر» ساخته باخ و استوکوفسکی و «رقص های رومانی» اثر بلا بارتوک آخرین قطعات اجرا شده در این برنامه بودند.

پس از پایان اجراها شهرداد روحانی گفت: متاسفانه زمان تمرین مان به خاطر شلوغی برنامه ها بسیار کم بود و ما تقریبا ۴ جلسه بیشتر تمرین نداشتیم. ۱۴ قطعه جدید در ۴ جلسه کار راحتی نیست و باید قدر این سرمایه های هنری را بیشتر بدانیم.

شهرداد روحانی با تشویق حاضران سالن را ترک کرد اما دوباره روی صحنه آمد و با اجرای قطعه «کردی روی نت سل» مهمانانش را بدرقه کرد.

علاوه بر مصطفی کمال پورتراب، فرهاد فخرالدینی نیز دیگر مهمان ویژه این برنامه بود که توسط شهرداد روحانی معرفی شد.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...