نسخه چاپی

تصمیم درست در وضع موجود

به گزارش نامه نیوز، بعد از اعلام قطعی بررسی صلاحیت‌ها مشخص شد كه بیش از این اصلاح‌طلبان تاییدصلاحیت نمی‌شوند. در هر صورت جناح اصلاح‌طلب قصد دارد حتی با ظرفیت محدود موجود و با ائتلاف با اصولگران میانه رو به رقابت‌های مجلس شورای اسلامی وارد شوند. اصلاح‌طلبان براین عقیده هستند كه عدم شركت آنها باعث خواهد شد جناح تندرو در مجلس حاكم شده و به دولت روحانی فشار وارد كنند.

به گزارش نما روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم غلامعباس توسلی نوشت:
لذا هرچند نمي‌توان اصلاح‌طلبان حقيقي را در مجلس وارد كرد، اما بايد كوشيد از ورود اين قبيل تندرو‌ها كه جز هزينه‌سازي به چيز ديگري نمي‌انديشند، جلوگيري كرد. نكته ديگر آن است كه ردصلاحيت‌ها به گونه‌اي بوده است كه اصلاح‌طلبان جز معرفي كانديد‌هاي فعلي نمي‌توانستند نفرات ديگري را در ليست خود قرار دهند.

البته تعدادي از افرادي كه مورد تاييد صلاحيت قرار گرفته‌اند و در ليست تهران قرار گرفته‌اند اصلاح‌طلب‌هاي شناخته شده هستند، اما ساير افراد موجود در ليست يا از نيروهاي گمنام يا از نيروهاي اصولگراي ميانه نزديك به دولت هستند كه با اصلاح‌طلبان انديشه‌هاي مشتركي دارند. تصميم‌گيران براساس آنچه مي‌توانسته‌اند وآنچه موجود بوده، ليست انتخاباتي‌ شان را در تهران و ساير شهرستان‌ها ارائه كرده‌اند. هرچند ممكن است اين افراد كمتر مورد اقبال عمومي قرار گيرند اما از قبل هم مشخص بود كه بيش از ميزان موجود نمي‌توان كانديدا به مردم معرفي كرد. البته اين دغدغه وجود دارد كه كانديدا‌هاي موجود بعد ازاينكه به مجلس راه يابند نتوانند كار مهمي انجام دهند، كه با توجه به گزينش اصلاح‌طلبان از ميان كانديداهاي موجود اين مشكل به وجود نخواهد آمد. زيرا به‌طور يقين از افراد متخصص استفاده شده و نمايندگان سابق مجلس در اينجا تاثير زيادي دارند. آنچه در اين ميان اهميت دارد، راي به ليست موجود است.

چرا كه اين ليست مورد تاييد اصلاح‌طلبان است و مي‌توان به آن اطمينان كرد. ما بايد بدانيم مشكلات كشور درابعاد مختلف بسيار پيچيده است و براي رفع این مشكلات بايد يك مجلس همسو با دولت تشکیل شود. مردم بايد در اين راه قدم بردارند. البته اين شانس وجود دارد كه نمايندگان مستقلي هم كه به مجلس راه خواهند يافت با دولت درجهت اجراي برنامه‌هايش هماهنگ باشند.

نبايد فراموش كرد راي دادن يك روش و تمرين براي دموكراسي است و در هر صورت بايد تا رسيدن به يك جامعه دموكراتيك مطلوب به تمرين دموكراسي پرداخت. شركت دراين انتخابات هم بهترين شكل تمرين دموكراسي است. بايد قهر با انتخابات را فراموش كرد؛ چرا كه با قهر كردن از صندوق‌هاي راي موجب مي‌شويم، نوعي بي‌انگيزگي درجامعه به وجود آيد. بايد با هرگونه نا‌اميدي در جامعه مقابله كرد و از هر فرصتي براي سرعت بخشيدن به تحقق ايده جامعه مدني سود جست.

۱۳۹۴/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...