نسخه چاپی

اسماعیلی در نشست مشترك با دادستان تهران:

دادگستری تهران فقیرترین دادگستری كشور است

حضور غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان های كل كشور در خبرگزاری تسنیمرئیس كل دادگستری استان تهران معتقد است دادگستری پایتخت به لحاظ امكانات، فقیرترین دادگستری كشور به شمار می‌رود.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در نخستین نشست مشترک با دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: تصمیم ما در ستاد دادگستری استان بر این امر قرار گرفت جلسات شورای مدیران را که قبلاً به صورت فصلی برگزار می شد، به هر 6 ماه یکبار موکول کرده و در حد فاصل آن، نشستی با مدیران حوزه های مختلف به صورت تخصصی و کاربردی‌تر داشته باشیم.

رئیس دادگستری کل استان تهران با بیان این مطلب که به خاطر سوابق خدمتی، تسلط و اشراف کافی بر روی دادسرای عمومی و انقلاب دارد افزود: از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته اطلاع کافی دارم و تلاش ما هم این است که در راستای رفع مشکلات گام برداریم و از ابتدای حضورم در دادگستری استان تهران نیز همواره بر روی نظم ، انضباط ، سلامت و ارتقا اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی تاکید داشته و در مجموع مدعی هستم طی این مدت در خصوص این مسائل پیشرفت های خوبی کسب شده زیرا دادگستری و دادسرا هر دو عضو یک خانواده هستند و هم اکنون شرایط ما نسبت به سال‌های قبل به مراتب بهتر است.

اسماعیلی افزود: در بخش ارتقای سلامت اداری با بسیاری از متخلفین برخورد کرده‌ایم که نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه است و در حال حاضر هم علاوه بر این که تخلفات به شکل قابل توجهی کاهش یافته و به صورت مستمر نیز ضمن رصد، پایش ، نظارت و کشف، در حوزه‌های مختلف با آن برخورد شده است. به طور مثال عملکرد ما در بخش زمین خواری در سال 94 از سال‌های قبل به مراتب درخشان‌تر است و این نتیجه اجرای برنامه سال 94 است.ضمن آن برنامه‌های سال 93 را هم پیگیری و در نتیجه تخلفات در حوزه‌های مهم مانند زمین خواری و همکاران به ویژه سلامت اداری و نظم و انضباط کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان این که دادگستری کل استان تهران ، از لحاظ امکانات فقیرترین دادگستری کشور به شمار می‌رود تصریح کرد : این موضوع را طی جلسات متعدد در محضر رئیس قوه‌قضائیه ، معاون اول و سایر مسئولین عالی قضایی گفته‌ام که باید دادگستری پایتخت از فقر در عرصه‌های مربوط به منابع انسانی‌، اعتبارات، امکانات و فضای اداری مورد نیاز و رفاهیات خارج شود. البته فقر در خصوص منابع انسانی به صورت کمی مطرح است زیرا امروز مدعی هستیم، بهترین نیروهای قضایی کشور جمهوری اسلامی ایران و بلکه عالم اسلام در مجموعه دادگستری کل استان تهران در حال خدمت هستند ضمن اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته در برخی از حوزه‌ها، نظیر جذب قاضی موفق بوده‌ایم و به بخشی از مطالبات قضایی، جامه عمل پوشانده شده است. هم اکنون نیز ساختمان جدید تجدیدنظر استان تهران، خانواده و 14 پروژه ساختمانی دیگر در شهر تهران در حال ساخت است که هرچند تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد لیکن با تلاش‌های صورت گرفته به نتایج شایان توجهی دست یافته‌ایم.

اسماعیلی در خاتمه سخنان خود متذکر شد: به‌رغم زحمات شبانه روزی قضات و همکاران در خصوص رسیدگی به پرونده‌های انبوه قضایی و سایر امور مرتبط به آن، می توان با افزایش دقت در تکمیل کارهای ظریف و کوچک که بعضا در حجم وسیع مغفول می‌ماند، زمینه اطاله دادرسی و نقص در کیفرخواست‌ها را فراهم کرد تا محاکم نیز در صدور حکم نهایی با مشکل مواجه نشوند و بدینوسیله بستر مناسبی برای اجرای صحیح عدالت و انجام تشریفات قانونی ایجاد شود.

۱۳۹۴/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...