نسخه چاپی

رسانه‌هایی كه حق تبلیغات انتخاباتی ندارند

مقیمی از تهیه دستورالعمل تبلیغات كاندیداهای انتخابات در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور عصر امروز در نشست‌خبری، اظهار داشت: وزارت کشور کمیته‌ای را مامور کرده که از 8 صبح فردا کلیه اخبار و فعالیت‌های تبلیغاتی را رصد کند تا تخلفات انتخاباتی صورت نگیرد و متخلفان به عنوان مجرم به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه به ماده 59 قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: هر نوع فعالیت‌ تبلیغی به وسیله امکانات و دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

مقیمی تصریح کرد: رسانه‌ها و افرادی که این قانون را زیر پا بگذارند مجرم شناخته می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور به فهرست موسسات مطبوعاتی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که مشمول این ممنوعیت می‌شوند، گفت: موسسات مطبوعاتی ایران، اطلاعات، کیهان، همشهری و خراسان و روزنامه‌های اصفهان زیبا، تهران تایم، حمایت، جام‌جم، شهرآرا، شهروند، فرهیختگان، قدس، هگمتانه و سمت و خبرگزاری‌های آنا، ایبنا، ایسنا، ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تسنیم، فارس، حوزه، خانه‌ ملت، دانشجو، شبستان، مهر و میزان نیز جزو رسانه‌هایی هستند که از 8 صبح فردا اجازه فعالیت‌های تبلیغاتی له یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخابات را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هفته‌نامه‌ها، ماه‌نامه‌ها و پایگاه‌های خبری مشابه نیز مشمول این قاعده هستند، اما موسسات خصوصی می‌توانند فعالیت‌ خود را به صورت معمول داشته باشند.

مقیمی تاکید کرد: رسانه‌های نامبرده در طول یک هفته اجازه هیچ‌گونه مصاحبه، مناظره و یا پوشش اخبار نامزدها را ندارند، اما اجازه دارند سیاست‌های کلی نظام، دولت، حضور حداکثری مردم در انتخابات، اخبار احزاب و جریانات سیاسی را مورد پوشش قرار دهند، اما نباید اکثرا خبر و یا تحلیل در اخبارشان استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور از تهیه دستورالعمل تبلیغات نامزدها انتخابات در فضای مجازی خبر داد و گفت: این دستورالعمل در دست تهیه است که به زودی به همه نامزدها ابلاغ خواهد شد

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...